Svar 2, upp till 300 meter.

Med 5 ingångar på markplan plus 18 fönster så vore ett sånt här kitt en bra start för att säkra vårt hem.
 
2. Upp till 300 meter

Gillar att det är kostnadsfritt när du väl köpt det :)
Man vill ju inte behöva betala extra för att få larm till sin mobil, det är ju det som är poängen med det.
Bygger gärna ut med kameraövervakning och extra sensorer.
Detta kommer jag ha nytta av i vårat hus som består av 4st halv våningar, då är det svårt att ha koll på läget överallt :) !!!
 
Svar: 2. Upp till 300 meter

Jag brukar få kolla garagedörren om den är stängd ganska ofta. Vi är alla lite disträva i familjen.
Det innebär att ingen av oss kommer ihåg att stänga dörren till garaget. En gång lyckades vi stänga in grannens katt över natten i garaget. Med denna prylen verkar det att få en notis i telefonen om dörren är öppen.
Tror både vi och katten skulle uppskatta det.
 
Orientexpressen
2. Upp till 300 meter
Jag vill aldrig känna känslan av att haft ett inbrott, någon som har rotat bland mina saker. Jag ryser vid bara tanken.
Det vore underbart att få börja med detta larm så att hela familjen får känna sig säkrare och aldrig få veta hur det känns.
 
Svar 2.

Hade direkt utökat med en övervakningskamera. Sen kan man ligga kvar i soffan och låta bli att öppna nästa gång larmförsäljarna ringer på dörren!
 
Veckans vinnare är ingen mindre än Naturliv vars bonusdotter såklart ska känna sig trygg i sitt eget hem. Stort grattis!

Motivering: Jag skulle ha behövt Panasonics Smart Home-systemet redan nu, då bonusdottern inte vågar sova själv efter ett mordförsök på pizzerian bredvid. Så den här helgen fick jag åka själv till torpet för att sambon ska hålla henne sällskap. Ett larm skulle ge henne trygghet och oss en möjlighet att fortsätta våra sköna helger i torpet.
 
Åh, vad roligt för oss alla i familjen och för bonusdottern i synnerhet. (y)

Nu väntar jag glatt på att få hem priset, så att jag kan läsa manualer och förhoppningsvis få igång det. Hmmm ... undrar om det behöver bo smarta människor i hemmet för att det ska bli ett smart hem? ;)
 
Tänk att jag fick hem paketet från Panasonic precis på min födelsedag. Tackar, tackar! Tack till både byggahus.se som ordnat tävlingen och till Panasonic för sin sponsring.

Nu har jag spännande läsning och mekande under kvällen. Koppla in basenheten, använda sambons lite mer moderna telefon för att ladda ned appen. Sedan är det klart för installation. Lite skruvande av magnetkontakter och val av plats för webkamera behövs också. Syssla för hela helgen kanske. Tack än en gång!
 
  • Gilla
Elina Blom Westergren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.