Hejsan! Skulle behöva lite tips om hur mycket det kan kosta att bygga en kåk på 140m2. Är intresserad av att köpa en gård men själva huset i sig hade ett dåligt tak i många många år och har då gjort att det mesta har ruttnat. Jag vill riva kåken och rädda det som kan räddas sedan bygga ut grunden och bygga upp större hus. Hur mycket kan det tänkas kosta om det inte ska bli någon lyx kåk utan bara en vanlig lant kåk med golv och jordvärme.
2 våningsplan med liten källare är tänkt
(eventuellt vart kan man hitta för att kunna räkna ut sånthär)
Mvh David
 
1,4M i matrl. + 1,4M i arbete = 2,8M
Min gissning.
 
Vilken kåk somhelst kostar väl 3 meloner att bygga, och det utan några större extravaganser?
 
Jag gissar 1,2 i materialkostnad.
Man räknar väl 2000 timmar på en villa? Typ 0,9 om du inte gör nåt själv?
Totalt typ 2 miljoner om du bryr dig om vad det kostar.

(Ev. nytt avlopp och vatten kommer extra. Tomt och väg har du nog redan.)
 
  • Gilla
Nils-Ingvar David
  • Laddar…
Tack för snabba svar! Tittade runt lite igår och vart förälskad i en timmer kåk från Larsson-hus vilket är en modul kåk vad jag förstod det som, hur är det i kostnad? Billigare? Dyrare?
 
Fotografen skrev:
Vilken kåk somhelst kostar väl 3 meloner att bygga, och det utan några större extravaganser?
Nä? Finns ju kataloghus som börjar på typ 1,5 mille nyckelfärdigt. Men de är små och definitivt inte timmer :)
 
Reparera huset bitvis och byt ut allt så kan du använda ROT.
Det går inte vid nybygge.
 
Workingclasshero skrev:
Reparera huset bitvis och byt ut allt så kan du använda ROT.
Det går inte vid nybygge.
hade gärna gjort det men kåken är bortom räddning då vi har varit där ett par gånger nu och tittat noggrannare men den är helt gången :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.