Uppdaterar med att vårt val föll på stencentrum i Göteborg. Finns inget negativt att säga alls. Verkligen inte billigast men proffesionellt. Man får vad man betalar för är nog dagens sanning! Vi är supernöjda med vårt val!
 
Uppdaterad recension för detta företag, Stenskivor.se:
Jag köpte under våren 2020 en marmorskiva för en enklare bänk. Uppgiven leveranstid var vid beställning ca 2 veckor. Efter en påminnelse 4 veckor efter beställning så fick jag information om att de har haft problem med interna leveranser, varvid hela beställningen var försenad. Jag blev, efter samtal med deras kundtjänst, lovad att leveransen skulle ske inom ca 1,5 vecka och att jag skulle få en ekonomisk ersättning med 1000 kr/vecka för sen leverans och internt strul.

Sammanfattning: bänkskivan levererades efter 7,5 vecka. När jag i ett vänligt mail till kundtjänst frågade om den ekonomiska kompensationen så blir jag tydligt och fräckt tillrättavisad om att någon sådan överenskommelse inte har ingåtts. Min rekommendation är inte att nyttja Stenskrivor.se om du skall beställa marmorskivor. Risken för långa leveranstider utöver det som är avtalat är stor, men framförallt så är deras behandling av dig som kund, när du väl har genomfört beställningen, på gränsen till fräck och bedräglig. Mitt tips är att nyttja en annan leverantör som tar ett personligt ansvar vid leveransstrul. Välkommen att skicka ett personligt meddelande till mig så kan jag förklara mer i detalj. / Hasse Nacka
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
Jag köpte en bänkskiva från stenskivor.se trots skrivelserna om att de kunde vara lite krångliga om det blev problem med leveransen. Lyckligtvis krånglade inget med leveransen och de var väldigt bra att ha och göra med under hela processen. Kanske underlättade det att bänkskivan var i kvartskomposit, mindre saker som kunde gå fel? Jag skulle rekommendera dem iaf.
 
Vi beställde en Silestone via Stenskivor.se i slutet av november förr året. Allt var bra från priser, samtal, mätning mm. Det som var mindre bra, och de som dom flesta dåliga betygen är på, är leveranstiden. Enligt säljaren så skulle det vara leverans på ca 2v vilket skulle ge oss bra med utrymme att hinna få klart vårt kök innan jul. Lite därför vi valde stenskivor.se. Det tog 5v och bänkskivan installerades 21:a december...
Installationen, skarvar mm blev jättebra. Har inget att klaga på förutom leveranstiden. Så, kan man vänta lite så kan stenskivor.se vara ett bra alternativ kanske.
 
D Denaxe skrev:
Vi beställde en Silestone via Stenskivor.se i slutet av november förr året. Allt var bra från priser, samtal, mätning mm. Det som var mindre bra, och de som dom flesta dåliga betygen är på, är leveranstiden. Enligt säljaren så skulle det vara leverans på ca 2v vilket skulle ge oss bra med utrymme att hinna få klart vårt kök innan jul. Lite därför vi valde stenskivor.se. Det tog 5v och bänkskivan installerades 21:a december...
Installationen, skarvar mm blev jättebra. Har inget att klaga på förutom leveranstiden. Så, kan man vänta lite så kan stenskivor.se vara ett bra alternativ kanske.
För oss höll de och t.o.m slog den utlovade leveranstiden. Vår skiva var ifrån Technistone.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.