Jaha. Nu handlar det om badrummet i nybygget.
Ska det verkligen vara så dyrt! Tänk bara en spegel med ljusramp för 5.000:-!!!! Jag tycker det är hutlöst. :surprised:

Hur har ni löst detta, köpt paketet som ingått i standard eller har ni kvittat och tagit annat billigare?

Hade
 
Vi tog Trivselhus standard (Dansani). Nu vill vi komplettera, med en hurts på hjul från samma serie. 5 000 :- !!!

Generellt så har vi hållit oss till standardinredningar då det verkar vara det bästa ekonomiskt, tillval är dyra och bortval ger inte mycket pengar tillbaka.

Detta exempel kanske talar emot det resonemanget...

Berit
 
Speglar med ramp kostar en förmögenhet, men måste man verkligen ha det?? Vi kör med IKEA-skåp, en gigantisk väggfast spegel och två vanliga armaturer på kant på var sida....
 
Håller med. Svindyrt och i sverige har man lyckats hålla prioserna uppe, IKEA har hyfsade priser på en del saker och numera går det att få hyfsade priser genom att beställa inredningar via nätet. (Skånska byggvaror, Sigro m.fl.)
 
Kanske samma orsak som att du får 6 st rostfria handtag på Biltema för samma pris som ett på Bauhaus...
 
Vi har snöat in på Svedbergs,man skulle börja tillverka dessa prylar då hade man sluppit bygga kåken själv iallafall...

Duschväggar i glas 9500 kr,är dom gjorda av diamant eller??

Skall ha inrede till dusch och en toalett på BV,det kostar 28000 kronor,för att skita och hålla sig ren...

Det är en j-vla tur att man kan få rabatt på dessa prylar,annars hade det blivit IKEA........
 
Är i samma sits som du :(

Tycker också att allt är svindyrt. Vi har kollat lite på coop, IKEA m.fl ställen men antingen är det för dyrt för vår plånbok eller också gillar vi det inte...suck.

Min far sa nåt om att man kan ta nåt "vanligt" skåp, sätta till de luckor man vill ha och sen såga ut en bit bänkskiva ovanpå som passar handfatet. Man får förstås också såga ut för rör osv på hyllplan och så.

Kanske kan vara ett alternativ?? Om möblerna funkar i badrum förstås. Vi satsar nog på en "vanlig" spegel med träram och en "lös" armatur + köper skåp och underskåp för sig. Vi vill helst inte byta ut handfatet så det blir väl till att fixa en egen bänkskiva och såga ut eftersom de flesta underskåp verkar vara gjorda för just DET handfat som sitter i, dubbelsuck!

Lycka till! Tipsa gärna mig om du hittar nåt bra :)
 
Vi verkar rörande överrens iaf!

En inbyggd/inkaklad spegel köpt hos glasmästarn och en hembyggd halogenramp borde hamna på 1000-1500:- åtminstone. Jag förrundras fortfarande...

Hadegott
 
Oj! Annie;

Vi lämnade inlägg samtidigt!
Just så har jag funderat att göra. Jag vill ju ha det som jag tänkt i mina fantasier och drömmar. Så nåt egetbygge blir det.
Som jag skrev om spegeln så kostar de mycket mindre om man köper dem direkt hos en glasmästare. Som ett första tips ;o)

Mvh
 
kolla in www.rinkabyror.se säljer på postorder också om man nu inte har vägarna förbi Rinkaby utanför Kristianstad.


Vi köpte vedum basic spegel + ljusramp med eluttag+ handfat + blandare (fm mattson) + underskåp 600 + överskåp 300 + underskåp 300 och allt detta för ca 7000 kr. SOM HITTAT! ;D
 
handlade en IDO 6-1 duschvägg på rinkabyrör

dyrfirman vid jobbet skulle ha 7600:-
rinkaby skulle ha 4898:-

snacka om att det finns marginaler på badrumsprylar

pruta pruta pruta ...annars blir man skinnad
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.