Hej

Bor i Göteborg och är börjat på en liten lägenhetsrenovering. Som många andra gilla jag riktig träbjälks golv och har därför tagit bort det fula linoleumsgolv. Men på gången saknas ca. 2 m2 golvbrädor och behöver tips omkring vart jag kan hitta/köpa gamla golvbrädor och om det går at ersätta med nya eller komma man se en färgskillnad??

Jag har själv ringt runt till återvinningscentraler utan held. Jag har också gjort en annons på blocket, men ingen har svarat :-D

På förhand tack for hjälpen!!
 
jes! Jag ringde kredsloppsparken först, dom hade tyvärr inte gamla golv :)
 
I mitt hus från -49 så fick jag bryta upp delar av köket för att få fram ny el och hittade samma dimension på brädgården, efter en slipning och slutbehandling i form av vit bets och 5 lager lack så ser man inte skillnaden mellan nya och gamla plank...
Man kan som inte förstå varför man täcker över massiva fina trägolv med masonite och en äcklig plastmatta...

Tänk nu på att jag slipat om HELA golvet efter montage av nya brädor då det var fullt med limresten, ojämnheter och dyl.
 
  • Gilla
AMMA
  • Laddar…
Tack kanske det funkar då med nya och gamla:) vi måste också slipa hela golvet:)
Vet du om dit golv är furu eller gran:) tycker at det är svårt at se skillnad:)
 
Väldigt svårt att se skillnad - Ganska säker på att mitt är gran. Spontat virke 115x27 om jag inte minns helt fel och fanns på närmaste brädgård! Tror det hette "Furu Nordic" eller nått sånt... Finns även i 158 bredd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.