Börjar fundera på att bygga ett LB hus. Klart är att vi kommer inte ta helt nyckelfärdigt, men frågar är om det lönar sig att ta stommonterat? Man måste ju ändå anlita rörmockare, elektriker mm för diverse installationer. Vilka är det egentligen man behöver anlita???

En god väns kille är snickare så han har lovat att bistå med hjälp och tips. Men jag skulle gärna vilja komma i kontakt med andra som byggt stommonterat. Finns det någon som har en hemsida på sitt bygge som stommonterat ???
 
Vi har bestämt oss för att bygga stommonterat men tar hjälp med el och vvs. Vi räknar med att spara 250 000 kronor. Så visst, jag tycker att man tjänar på det och jag tror det färdiga resultatet blir bättre också...eftersom man lägger ner sin själ i arbetet.

Vi har en hemsida, men vi har inte påbörjat bygget än...men hemsidan kommer att uppdateras under hela byggtiden.

http://w1.141.telia.com/~u14127211/

Lycka till!
 
Hej.
Vi funderar fortfarande på lösvirke eller husleverantör (stommonterat).
Är det 1 1/2 plans hus ? Vi ska bygga ett sluttningshus och där kommer grunden att bli ett dyrt projekt.. Husleverantören ska ha 400000 för platta och uppmurad grund och då är inte rörmokarens pris med (vatten buren golvvärme). Kan nog pressa detta pris med en lokal byggfirma, men som sagt så är vi bara i förprojekts stadiet..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.