Svar: 2, upp till 300 meter

Motivering: Home Safety Starter Kit verkar vara en utmärkt grund som sedan går att bygga ut efter behov. En stor fördel att det är så lättinstallerat också. Det skulle passa oss perfekt – vill självklart skydda huset men vill slippa betala för dyra abonnemang med väktarutryckningar som inte hinner hit förrän de eventuella tjuvarna redan har försvunnit sedan länge.
 
Svar: upp till 300 meter

Det kan ibland kännas osäkert att lämna villan obevakad. Därför skulle det vara perfekt med ett larm-paket utan fasta månadskostnader.

Jag gillar idén att kunna koppla in ett vattenlarm, då jag har ett vattenfördelarskåp i en skrubb utan golvbrunn. Vid ett eventuellt läckage skulle jag kunna få en varning direkt till mobilen även om jag inte är hemma. Vilket ett traditionellt vattenlarm inte kan erbjuda mig.
 
Svar: 2, upp till 300 meter. Vi har funderat på larm ett tag, men har tyckt att det är för dyrt med månadskostnaden. Så detta skulle passa oss perfekt. Vår villa är på 175 m2 och vi har barn som kommer hem själv från skolan. Sen tycker jag också det är väldigt roligt med teknik :D.
 
Svar: 2. Upp till 300 meter

Äntligen ett system som har funktioner utöver larm. Dessutom utan månadsavgift. Hoppas bara det följer med dekaler som kan hålla larmförsäljarna på avstånd :)
 
Svar 2: 300m
Med ett klick kan vi sova problemfritt.
 
Svar: 2

Eftersom vi har haft massor av problem med inkräktare, både på tomten och i huset, så skulle ett bra säkerhetssystem göra oss betydligt tryggare. Att dessutom kunna ansluta sådant som brandlarm gör att även våra fyrfota familjemedlemmar är tryggare om olyckan är framme. Tidigare har vi haft mycket dåliga erfarenheter med abonnemangsbaserade system, och det ligger mer i mitt sätt att tänka att ha ett eget system som jag själv rår över.
 
Hejsan!
Mitt svar är nr 2. Upp till 300 m.
Jag har ett gammalt hus från 1944 och då var det ju inte frågan om inbrottssäkert eller inte.
Så lite mer säkerhet vore kanon.
Lycka till alla tävlande där ute i cyberspace. :)
MVH
Anders
 
Upp till 300m

Motivering, båda mina svågrar har andra fabrikat på sina smarta hemlarm. Skulle vara väldigt kul att bräda dem med detta system.
Mvh
Fredrik
 
Svar: 2. Upp till 300 m

Svågern krigar på med renovering av gammal mangårdsbyggnad. Värdeökningen blir total från ruckel till gammal lantlig kåk med en skön blandning av gammalt och nytt men det kostar på och han gör 90 % av jobbet helt själv. Eftersom huset ligger på landet så är det långt för utryckningsfirmor och han är beroende av grannarna för att hålla koll på bygget. Med detta larm skulle tryggheten öka, både under bygget med många dyra maskiner och förpackningar men även som inflyttad ger det så klart ett bra skydd mot tjuvar och banditer! Jag skulle helt enkelt skänka systemet till Svågern!
 
300 meter
 
2. Upp till 300 meter

när man är lite små korkad själv kan det vara bra med ett smart hem ;)
 
2. Upp till 300 meter
Jag är en kontrollperson som gärna vill ha koll på vårt fritidshus. Där jag tänker sätta detta system! Full koll! (y)
 
Rätt svar: Alternativ 2, 300 meter.

Motivering: Jag använder inte orden "kanon" eller "klockren". Jag särskriver inte och korrigerar möjliga syftningsfel innan jag postar inlägg. Dessutom har jag gillat Panasonics produkter sedan barnsben.
 
2. Upp till 300 meter

Jag kom hem en decemberdag förra året och möttes av katten på uppfarten. Tyckte det var märkligt eftersom jag visste att hon var inne när jag åkte till jobbet på morgonen.
När jag kommer in i huset tycker jag att det känns kallt men fastnar mest och tittar mot köket där jag ser att alla blommor är borta ur ett av fönstren. När jag kommer närmare ser jag att det inte är det enda som är borta. Hela fönsterkassetten var utbruten ur fönsterramen.
När jag förstår vad som hänt är det bara att ringa polisen som konstaterar att det är proffs som varit inne i byggnaden.
Givetvis hände detta veckan efter att jag hade fått problem med min kameraövervakning som därför inte hade fungerat när jag väl behövt den.
Det har snart gått ett år sen de rotade igenom varenda liten vrå av hela mitt hus, och än idag märker vi saker som inte finns där de borde. Varje gång man kommer hem finns osäkerheten kvar där över ifall någon varit inne igen.
Det är dags för ett nytt system som jag vågar lita på, och detta verkar vara något jag kan bygga ut i min egen takt samtidigt som det verkar ha en räckvidd som tomtens alla byggnader.
 
Svar: 2. Upp till 300 meter

Detta är precis det system man behöver när man bor ute på landet där det saknas gatubelysning och poliser(de kommer kanske inom 2timmar). Man kan koppla in grannen(som bor 200m bort) på systemet och kan då själv kanske vara borta över en helg eller så utan att oroa sig för inbrott.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.