Nej vi har inte skrivit något avtal då "polaren" är tjejens bror :)
 
Låter som att du ska ta ett snack med den andre hyresvärden och berätta att polaren kommer att sköta sig.
 
Men då går ju polaren från ett helt avtalslöst boende (hos TS) till att åtminstone ha ett hyreskontrakt. Det låter ju som en förbättring i mina öron.
 
kindvall skrev:
Men då går ju polaren från ett helt avtalslöst boende (hos TS) till att åtminstone ha ett hyreskontrakt. Det låter ju som en förbättring i mina öron.
Är inte hyreslagens tvingande regler gjorda så att de inte går att komma runt genom att bara låta bli att skriva kontakt på papper? Typ att ha bott viss tid och regelbundet betalat hyran räknas som bevis att där är ett hyresförhållande och därmed besittningsrätt m.m. gäller. (förutsatt att fastighetsägaren inte polisanmält intrång och bett kronofogden avhysa olagliga husockupanter redan från början)
 
Det var tjejens bror som inte ville ha något avtal, vi gick med på det för han tänkte att han skulle kunna slippa undan om det skulle vara något. Har pratat med den nye hyresvärden och sagt att han sköter sig osv, även om jag fick krydda historian lite. Har även berättat för honom att musik kan han inte lyssna lika högt som han gjorde innan 😂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.