Vill montera decklights i min altan och har svårt att bestämma mig för exakt placering. Tänkte höra vad ni andra har för åsikter!

Antingen placerar jag dem mitt framför varje stolpe, så att ljuset lyser upp stolpen i sig.
Eller så placerar jag dem mellan stolparna framför räcket, så att ribborna blir upplysta.

Oavsett vilket alternativ så finns det för/nackdelar med båda!

Framför stolparna:
Snyggt när man ser huset från utifrån, men det ger inget snyggt ljus när man sitter på altanen eller tittar ut inifrån huset!

Framför räckena:
Ger ett snyggare ljus från insidan, dock ser ribborna fruktansvärt skeva och ojämna ut när man ser det från utsidan! Betydligt mycket mer än vad verkligheten är.....

Frågan är vad som väger tyngst!?

Vad tycker ni?

Eller ska man kanske ha spottarna på insidan altanen istället tro? Hur hade ni gjort??

Det är mycket svårt att få till ljuset att se ut som verkligheten. Det lyser inte alls lika starkt som det ser ut på bilderna, vilket gör det lite orättvist. Men fick inte till det bättre än såhär:

PLACERING FRAMFÖR STOLPAR:
Altan på kvällen med belysning framför stolpar och längs räcken för att illustrera olika placeringar av decklights.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Altan med decklights monterade framför stolpar och mellan stolpribborna i mörker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Upplysta decklights monterade framför stolpar på en mörk altan vid kvällstid, med ett suddigt bakgrundshus och bilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


PLACERING MELLAN STOLPAR:


Altan med decklights monterade framför stolpar och mellan ribborna i ett räcke under kvällstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Altanräcke med decklights placerade både framför stolpar och mellan stolparna på kvällstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Altan på kvällen med decklights installerade mellan stolparna som lyser upp räckets ribbor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Altan på kvällen med decklights installerade framför varje stolpe som lyser upp stolparna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Altan med decklights monterade framför stolpar och mellan stolpar i skymningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om ljuset inte e för starkt så sätt på insidan. Det är väl du som ska se det? Känns fel i mina ögon å sätta det så att grannen ska se det primärt
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Dom är dimmbara så styrkan går att justera!

Nja alltså det är väl både och, jag vill ju lysa upp för att det ska vara snyggt både utifrån och inifrån! :)
 
Snyggast mellan stolparna, IMO. På utsidan..
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.