Tjoho.

Då var det dags för badrummet. (ännu inte klart på ovanvåningen :-/ )

Klinker.
Kakel.
Inbyggt hörnbadkar (Westerbergs bali05).
Hemmagjord och hemmadesignad tvättbänk med ett handfat.
Andra hemmaskapta detaljer.


Allt matrial hemma förrutom väggkaklet som hämtas i morgon måndag, och tvättställsblandare som är på väg med posten.

Översikt, fotat för 20 minuter sen. Längst bort stod ett badkar oxå.
oversiktfore7ru.jpg

Skiss (ej skalenlig osv..)
skiss0oh.gif
 
Har stött på "problem" redan...

Hur gör jag för att avlägsna rören, som går in till duschblandaren.

Och sen när jag väl fått bort dom, är det då lock eller propp-pluggning som gäller?

Det som visas på bilderna måste väl vara ett tillbehör till själva blandaren?

Se bilder:

duschblandare4mi.jpg

duschblandare29av.jpg

vattenin5sc.jpg

vattenin22yu.jpg


Spåren i rören? Är det nåt specialverktyg som skall användas?
 
Problemet löst.

Skruvade fast ena röret på blandaren, och använde den som "verktyg" sen släppte gängorna tillslut. Sedan likdant på rör #2. Pluggade med ½propp och lin ;).
 
Föredetta blandarplats...(rörmokar jobb senare)
kakelblandarn7dw.jpg


Dagrapport
oversiktmellan15ii.jpg

Kvällsrapport
oversiktmellan27ux.jpg

Morgondagen:

-Bort med sista biten matta.
-Få hem rörmokarn o ta bort vattenrör och avlopp som ej skall användas (ingen kunskap själv).
-Spika tid med elektrikern (spots i golvet?)
-Gipsa om väggarna(där det behövs).
-Sitta på varsin pall med varsin kall, och tänka på hur vi bygga.
-Fastställa idéer digitalt - 3dmodell.

Over and Out.

 
sådärja nu börjar det likna något......

Sänka taket för att få dit spots?
 
Undrade nyss om man fick ge kommentarer på denna tråd eller om man bara skulle titta o vara tyst.. Bra att du bröt tystnaden MathiasS.

Kul att följa detta Johan & Linda!
Slippa jobba själv, bara titta på, inte fel.
Hur lång tid har Ni räknat med att det kommer ta?

;)
 
Kanske skulle fixa en egen hemsida och sedan lägga upp förändringarna på tråden "Hemsidesträngen"...blir så mycket bilder här annars.... ::)
 
Calle Anka skrev:
Kanske skulle fixa en egen hemsida och sedan lägga upp förändringarna på tråden "Hemsidesträngen"...blir så mycket bilder här annars.... ::)

Nya Marlene eller?
 
JohanOLinda skrev:
-Spika tid med elektrikern (spots i golvet?)
:surprised: I golvet? ??? :-/
 
Calle Anka skrev:
Kanske skulle fixa en egen hemsida och sedan lägga upp förändringarna på tråden "Hemsidesträngen"...blir så mycket bilder här annars.... ::)
Nej precis tvärtom. Hemsidesträngen är den enda jag inte läser här på forumet. Det finns inget tråkigare än trådar UTAN bilder. Jag skulle hellre se att det fanns en en avdelning för projekttrådar och byggbilder. Det går inte att diskutera lösningarna på folks hemsida, dessutom lämnar ofta hemsidorna en hel del övrigt att önska när det gäller navigering (men några undantag), så man tröttnar snabbt.
 
Coolt med belysning i golvet! Det kommer nog att bli ett fint badrum.
 
MatildaSofia skrev:
Nya Marlene eller?
Nej - BetongMatilda hon är den allsmäktige på detta forum, visst kan det vara bra med bilder emellanåt, men länkar funkar ju bra också....
 
Ranchn skrev:
Coolt med belysning i golvet! Det kommer nog att bli ett fint badrum.
Känns lite kinky med golvbelysning och speglar....Marilyneffekten låter inte vänta på sig. 8)
 
Jag insåg just att det där badrummet behöver lite mer grovjobb innan det är klart:

Ett runt enmeters-fönster!!!

Bort med det där tråkfönstret och in med något roligare. Fasaden kanske ser lite orolig ut på utsidan, men antagligen så livar det upp lite där med.....

Det är bara dom arbetsskygga som nöjer sig med att bara fixa med ytskiktet...... 8)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.