Hej!" Jag har inte fått så mycket svar på inredning så jag sätter in en tråd här också. Det gäller vårt allrum på ovanvåningen. Vi använder den för
- arbetsrumsaktigt för betala räkningar och förvara alla pärmar och grejjer
- spela datorspel
- titta på tv och video och spela tv-spel (från 80-talet) (har stora tv:n där nere)
- sjunga karaoke (aooooo!)
- träna på steppern ibland

Jag behöver hjälp med att möblera det och gärna färgsättning! Funderar på att köpa en liten soffa och sätta den 90o från snedtaksväggen, och ha tv:n och karaoken mitt emot.

Pernilla

Här är lite bilder

 
och här är ett foto
 
  • allrum1b_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
och ett till

 
  • allrum2b_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tål att tänkas på.

Någon typ av tv bänk är fösta tipset så att du kan stoppa undan tv spelen under tv apparaterna och på så sätt få rent ovanpå skåpen så att de kan ersättas av högre hyllor som går upp mot snedtaket
 
Ja, det kanske hade varit snyggt att få in tv:n och det andra. Glömde vår lilla stereo också.
Helst ska vi få plats två st vid varsin dator. Man kanske kan sitta mitt emot varandra. Skrivbordet är tillräckligt brett för två skärmar. Vi är 4 st som använder den ena datorn, eftersom den andra inte har en skärm och vi har tröttnat på att koppla om, så jag kanske köper en till skärm.

Här är ett alternativ som jag funderar på

Pernilla
 
Kan bara rekommendera att du satsar på en plattskärm då. De tar betydligt mindre plats
 
mats_o skrev:
Kan bara rekommendera att du satsar på en plattskärm då. De tar betydligt mindre plats
Fast jag tänkte att de kunde vara bredvid varandra fast vända åt olika håll. Som vi har det nu har vi två lådor som står på skrivbordet bredvid skärmen, och ändå är det gott om plats. Tänkte köpa en skärm till den gamla lådan som vi inte använder så mycket.

Plattskärmarna är lite långsammare än CRT:na och mycket dyrare, men visst är de mycket snyggare!



Pernilla
 
Lite långsamamre ja, dyrare ja men inte mycket, billigaste crt skärmen gick på 1495 och billigaste tft:n 1995. Det är det värt. om inte annat tar du igen det på elförbrukningen på sikt
 
Tack för tips!

Är det någon annan som har har tips på hur jag ska möblera?

Pernilla
 
Hej!

Vad finns bakom de låga väggarna på varje sida? Om du bygger om dem till skåp med skjutdörrar kanske du får bort alla pärmarna ;)

Tycker pillan71's förslag ser bra ut, fast jag skulle vända skrivbordet 45 grader så att man sitter med ryggen mot snedväggen istället och får lite mer dagsljus på skrivbordet.

/pinebar

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.