Jag har en sån, ser att de ändrat lite på den. Men den funkar jättebra. Den är lite rappligare än Husqvarnas och Stigas dito på Sweeper, men de kostar flera gånger mer. Jag använder min sällan, mest för att ta upp löv på min stora tomt. Samlar väldigt sällan upp gräsklipp, men det funkar bra även på fuktigt gräs. Tycker den är prisvärd. Min är fem år gammal förresten.
 
Tack för input!
Jag va förbi Jula igår för att kolla på den. Dom hade haft en kampanj och glömt att ta bort prislappen så jag fick den för 1500:- :)

Hoppas jag blir lika nöjd som du!
 
Det hade varit kul veta om du blev nöjdmed Julan?
Tyvärr tog det lång tid att bli bekräftad här, så under tiden var vi tvungna köpa en Husqvarna 32.. Men kul veta om Julan ändå!
 
Jag är nöjd med funktionen. Men mindre nöjd med monteringsanvisningen, tog mig 5-6 timmar att få ihop den.
 
Har nu ägnat ca 4 tim till att svära och tänka någorlunda logiskt, och försöka tyda den mikroskopiska texten i manualen. (Hittade sen en variant på nätet som jag drog opp till 150% och se, den blev ganska läsbar!) Sen har det hjälpt att titta på olika bilder på nätet eftersom den verkar finnas under olika namn. Dock har jag inte hittat nån förklaring till 1/ monteringslistens funktion, 2/ infästningen av det stora tunga svarta bandjärnet i botten på uppsamlarkorgen. Plats för egen kreativitet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.