Tack för alla svar! :)
Jag har nu varit i kontakt med byggfirman för att se om de gör om jobbet så att vi får bort sprickorna. Det är ju snart ett år sedan de gjorde jobbet så först mindes de inte riktigt men de skulle fixa till det. Lär nog få ringa och tjata några gånger innan de kommer tror jag. Först var jag tveksam att kontakta dem för jag är inte säker på att de gör det rätt men med två små barn så varken hinner eller orkar vi just nu. Och tanken är att yngsta barnet snart ska flytta in i rummet och ha sin säng vid den väggen och då vill vi ju att väggen är slät och fin. Byggaren sa nu att man ska sätta microlitväv men det är jag ganska säker på att det var det de gjorde när de var här och gjorde om väggen förra gången men det höll ju inte. Så om de ska göra om det så känner jag att jag måste ha på fötterna och säga vad vi vill att de ska göra för att det ska hålla.

Jag bifogar en bild på hur väggen såg ut när vi hade tagit ner kaklet i badrummet och väggen mellan badrummet och rummet. En ny vägg byggdes sedan upp och minskade badrummet. Kanske kan man få en uppfattning om hur väggen ser ut bakom. Rivningsfas av vägg i hemmiljö med synliga rör och delvis avlägsnat kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Blwrgrl
  • Laddar…
Behöver inte vara deras fel - men fråga när de är där om de kan berätta vad de använt för bruk och armering mer exakt än bara ordet "spacklat" i det befintliga väggen så har du iaf den informationen - om de inte vill göra om "gratis" för att det beror på väggen. Gör de om så försök fota namn på bruk och armering utifall sprickan kommer upp igen så vet du vad som "testats" och att man kan utesluta de matrielen. Fråga gärna om vilka torktiderna ska vara och dubbelkolla här på byggahus - kanske e ngn anställd som utför o inte e lika noga som chefen med den saken 😁
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.