Vinn startkit för att börja bygga ditt smarta hem

Panasonic fönstersensor monterad på ett fönster med symboler som indikerar aktivering, i bakgrunden en person.

Det finns många olika smarta hem-lösningar på marknaden, och Panasonic är en av aktörerna. De har nyligen släppt nya produkter, och för att fira det har du chans att ta hem deras senaste startkit i veckans tävling.

Det handlar om ett Home Safety Starter Kit innehållandes en Home Hub samt fönster- och rörelsesensorer så att du kan sova gott om natten trots att mörkret faller på. Skulle någon försöka bryta sig in larmar sensorerna till din mobiltelefon, surfplatta eller fasta telefon. Systemet kan du sedan bygga ut i din egen takt med fler produkter så som inomhuslarm, övervakningskameror och vattensensorer. Det tillkommer inga månadsavgifter eller liknande.

Totalt värde cirka: 1 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du är i behov av ett smart hem.

Fråga: Hur lång räckvidd har Panasonics Smart Home-system?

1. Upp till 50 meter
X. Upp till 150 meter
2. Upp till 300 meter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 14 oktober

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Panasonic. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Panasonic för att de sponsrar den här tävlingen.
 
2. Upp till 300 meter

Nyinflyttad i hus blir man förvånad hur larmfirmorna kan ställa krav och vilka kostnader de debiterar för att göra mindre justeringar. Ett eget köpe-larm skulle göra mig till en glad larmanvändare igen. Att koppla ihop larmet med sensorer och kameror låter som en dröm och skulle göra huset perfekt ur hemövervakningssynpunkt!
 
2. Upp till 300 meter

Jag är skeptisk till traditionella larm med utryckning som kostar en mindre förmögenhet om året. Detta larm, som dessutom kan byggas ut och används som navet i ett smart hem skulle passa perfekt hos oss i vårt hem. Dessutom går det att justera känsligheten i sensorerna så att vår hund kan vara hemma utan att utlösa larmet.
 
D09
Svar 2

Detta kommer väldigt lägligt 😄👍🏼

Stod och tittade på sensorn i hallen som är kopplad till enheten i garaget och funderade om den fungerade fortfarande..

Med ett nytt fräscht kit så slipper jag både fundera och verifiera utan tar en koll i mobilen istället 😜

Färgerna matchar mitt hem också ✌️


Rörelsesensor på väggen i en hall och produkterna i ett hem säkerhetspaket.
 
Svar 2: Upp till 300 m, så räcker gott och väl för min herrgård modell mindre... ;)

Vi har precis flyttat in i villa och håller på och ser över skalskyddet så denna tävling satt som en smäck! De tidigare ägarna hade larm men då vi avböjde att ta över deras dyra avtal plockade larmfirman till min förvåning ner det redan betalda larmet så nu står vi utan skydd, Mörkrädda döttrarna sover själva på ett våningsplan så för deras trygghet vore det toppen om vi får möjlighet att installera Panasonics startkit, låter som den produkten passar våra behov som handen i handsken!
 
Svar: 2, upp till 300 m.
Då vi är relativt nyinflyttade och det är en djungel av säkerhetsbolag och det ena verkar inte bättre än det andra, har det inte blivit någon investering.
Jag vill ha koll på mitt egna hus och verkar man få själv lösa. Och då detta system verkar stödja ytterligare funktioner som är intressanta för att automatisera vissa uppgifter och har möjlighet att justera för djur, blev jag lite eld och lågor.
Denna tekniken verkar pålitlig och därför är jag väldigt taggat ifall ja vinner att installera den :).
 
J
2, upp till 300m

Vad klockrent detta hade varit! Har ett gammalt, men fungerande, larm som jag vill komplettera med bl.a. kamera och alternativ styrning än larmpanel. Efter att läst på lite snabbt om panasonics system verkar det vara perfekt för mig! Enkelt att installera och komma igång med, och samtliga funktioner jag idag saknar med det nuvarande larmet! :D
 
Svar 2. 300meter. Ska snart flytta till vårt nybyggda hus och har börjat titta på olika larm, men alla är dyyyra. Och med tanke på det så skulle det sitta som en smäck och vinna ett!
 
Svarsalternativ 2) upp till 300m
Vi är nu i startgroparna att påbörja vårt husbygge och i samband med det letar vi efter ett lämpligt alternativ som sköter de smarta och säkra funktionerna för min familjs trygghet och bekvämlighet.
Panasonics utbud verkar lovande, nu upp till bevis om man får chansen att prova det :)
 
Svar 2

Som nybliven ägare till ett hus på landet så kan familjen sova lugnt och tryggt när jag är iväg och jobbar natt. Iaf om jag vinner ett sånt här kit :)
 
Svar 2 300 meter

Vill vara säker på att ingen obehörig finns i huset nu när barnen börjar bli stora nog att gå hem från skolan själva. Ett funktionellt nav till skalskyddet skulle hålla mig lugnare då...
 
Svaret är upp till 300 meter

Skulle verkligen bli bra i våran nya villa som vi kämpat med i ur och skur och sjukdom mm. Som vi nu antagligen kommer få äntligen spendera våran första jul i. Blundar och önskar att jag någon gång kan vinna något till vårat fina hus . I skogen i mörkret på landet .
 
Svar 2
Detta är ett paket som skulle passa perfekt för våran familj.
Vi hade precis haft en vatten läcka under varmvattenberedaren så en detektor för vattenläckage är ett måste efter en dyr historia med nya golv och beredare.
Larm är något vi också funderat på länge men aldrig skaffat för det är så dyrt med abonnemang .
Sen så vill vi ha en sensor till lampor så att lill tjejen hittar till toan mitt i natten.
Ja det finns otroligt många saker som skulle göra att vi får en lättare vardag med denna produkt.
 
2. Upp till 300m!

Det har vart flera inbrott i hus i närheten på sistone, min sambo vågar knappt lämna huset obevakat.
Att vi ska skaffa ett larm det är bestämt men pengarna just nu räcker inte till...
 
2. Upp till 300 m.

Passar perfekt då vi inte riktigt hittat larmlösningen vi vill ha. Men denna är klockren när vi ni fötttar in 1 november till vårt första hus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.