Hejsan!

Jag söker lite tips om program man kan använda för att bygga upp 3D kök och badrum (framför allt) i datorn. Någon som har något tips? Helst så billigt som möjligt och så bra som möjligt - om nu den kombinationen fungerar hehe.

Tack på förhand!
MVH Sandra  :cool:
 
IKEA har köksinredningsprogram på sin hemsida. Sedan finns Sketchup på Google, men jag har inte fått det att funka http://sketchup.google.com/

Pernilla
 
Pillan 71:

Ikeas programvara har jag provat. Den fungerar ganska bra allmänt, även om jag inte får göra alla saker jag vill hehe (den är kinkig när det kommer till att placera skåp på "halvstång" osv..).

Det andra programmet har jag inte hört talas om, jag ska ta mig en titt på det!

Tack för tipset!

MVH Sandra

:)
 
Kvik har fritt inredningsprogram - bara att ladda ner från hemsidan.
Epoq har väl också, tror jag.
 
Ms Smirk :

Tack! Det måste jag ta och kolla upp! Tackar för tipset!
MVH Sandra

:)
 
Finns det något program där man även kan inreda vardagsrum, sovrum osv.? Verkar mest vara för kök och badrum tyvärr.
 
il_duce skrev:
Finns det något program där man även kan inreda vardagsrum, sovrum osv.? Verkar mest vara för kök och badrum tyvärr.

Hur menar du? Med Sketchup, som det tipsas om ovan, kan du ju göra ritningar på precis vad som helst. Det är gratis och mycket enkelt att använda.
 
Raketforskaren skrev:
Hur menar du? Med Sketchup, som det tipsas om ovan, kan du ju göra ritningar på precis vad som helst. Det är gratis och mycket enkelt att använda.
hmm.. hittade inga möbler och så men det kanske man får rita själv. Får ta mig en lite tydligare titt på sketchup.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.