Hej,

Har en hink som jag fyllt med överblivna skruvar ( träskruv, gipsskruv, farmarskruv, betongskruv, mm)
Finns även lite borrar, popnitar. Mycket självborrande och en hel del rostfritt. Lite muttrar och brickor..
Ja se bild, det är några kg, ca en halv 15L hink.
Hämtas ca 8km utanför Västerås , PM:a vid intresse.

Halvfull hink med blandade skruvar, muttrar, brickor, borrar och popnitar, en del rostfria.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
Hej Fremax, vilken fyndgruva!

Själv har jag bara en gammal glassburk med bra-att-ha-skruv.

Synd att vi bor så långt ifrån varandra.
Kan jag be min svåger, som nu är här i Halland och snart åker hem till Leksand, åka förbi och hämta?
Jag skickar ett PM i morgon bittida.
 
Fråga till dig KoW: Jag har något liknande, typ 5 liter blandad skruv i en hink från sommarens byggprojekt. Har tänkt sortera upp det vid tillfälle men vet inte riktigt vilken ambitionsnivå som är vettig. Hur tänker du angripa hinken?
 
ghoti skrev:
Fråga till dig KoW: ...Hur tänker du angripa hinken?
Det svåraste här i livet är väl att systematisera, katalogisera och sortera efter vettiga och intuitiva regler?

Jag har, som jag skrev, en gammal glasslåda med allsköns skruv, mutter och brickor.
Jag var där senast idag, och plockade fram sex skruvar till en sak, där dimension och annat inte var så viktigt.

För väldefinierade jobb köper man väl en ask med rätt skruv. Jag håller mig till Gunnebo eller Julas Heco.
Men till allt annat där dimensionen inte är så viktig, går det ju att gräva fram vad som behövs från bra-att-ha-lådan :)
 
  • Gilla
ghoti
  • Laddar…
Har rotat fram en 1/3 hink till med liknande innehåll som omfattas av tidigare erbjudande...

Med vänlig hälsning, fremax
 
Jag hoppas att min fru inte får syn på den här tråden. Inte bra om hon för för sig att man kan skänka bort skruvar och sånt som "blivit över"...:eek:
 
  • Gilla
BiFuel och 3 till
  • Laddar…
Häll ut hinken på en skiva på bordet när det är arge snickarn på TV, på en timme så hinner man sortera ut en hel del. Jag har en bunt sortimentlådor för olika former av blandad skruv, spik och beslag. Jag har sedan märkt upp lådorna baserat på innehållstyp. Det är faktiskt ganska ofta som man behöver bara ett fåtal av någon skruv och så är det väldigt bra att ha en viss ordning på skruvar, muttrar och beslag. Särskilt om man jämför med att behöva åka till järnaffärn och handla 10 skruvar.

Byggskruv köper jag bara i hela lådor, det brukar det ju gå åt lite större mängder av.
 
Ingen som är intresserad? Åker väl på tippen annars, men det vore trist...


Med vänlig hälsning, fremax
 
Hade det varit närmare så hade du fått ett besök.....
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
fremax skrev:
Ingen som är intresserad? Åker väl på tippen annars, men det vore trist...


Med vänlig hälsning, fremax
Svågern tog tyvärr en annan väg hem till Dalarna :(

Men inte skall du slänga dina skruv?
Gör du det så kommer du att behöva några dagen efter, så är det alltid när jag slänger något.
Och plats för några skruv har du väl?
 
Vilket väderstreck från Västerås?
Jag är skruvhamster men har tyvärr inte vägarna förbi på någon vecka.
 
Norrhyttan skrev:
Vilket väderstreck från Västerås?
Jag är skruvhamster men har tyvärr inte vägarna förbi på någon vecka.

8km väster (mot Köping/Hallstahammar)

Med vänlig hälsning, fremax
 
KnockOnWood skrev:
Svågern tog tyvärr en annan väg hem till Dalarna :(

Men inte skall du slänga dina skruv?
Gör du det så kommer du att behöva några dagen efter, så är det alltid när jag slänger något.
Och plats för några skruv har du väl?
Har mycket skruv så det räcker och blir över;)
Denna röra har jag inte tid att ordna upp och jag tror att det kommer till användning bättre hos någon BH medlem ist!

Med vänlig hälsning, fremax
 
Hämtade

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.