När jag vaknade i lördags var min fru borta, inte fysiskt, hon satt och käkade frukost precis som jag, men hon var borta på telefonen :eek:
Jag har en Nokia 920 med WP 8.1 och har min fru som en egen ikon med en fin bild och namnet "Min älskade fru" Men denna morgon var det bara en svart ruta.
Jag gick in i kontakter, men hon var helt borta där också, men bilden fanns i kontakten till hennes jobb, nämnd "Bella jobb" (min fru heter så) Det numret var inte länkat till nått annat, men jag klickade upp den till den tomma rutan på förstasidan, och la till hennes mobilnummer, jag tog bort "jobb" så det bara blev "Bella". Telefonen länkade själv till allt annat, som Facebook, E-post mm, och ordningen var återställd.
Jag frågade min fru om hon gjort nått, men inget hon viste. För några år sen fick jag en jäkla utskällning för jag inte svarat på SMS när hon låg på sjukhus, men det var hon själv som lyckats komma åt nått och blockerat mig, så SMSen hon skickade gick inte fram.

Senare i lördags ringde jag på en annons, ringde 2 ggr, men det gick inte fram några signaler, så min fru provade ringa, då gick det fram, men ingen svarade. Jag skickade ett mail på annonsen istället, efter 5 min blev jag uppringd av annonsören, och vi stämde träff idag.

Jag mötte upp hans fru för att köpa en omgång vinterdäck, och när vi träffades frågade hon, Heter din fru Trollis ?? Nä, vadå frågade jag. Jo min man har så man ser vem som ringer på sin telefon, och han hade 2 missade samtal från dig, och ett från "Min älskade fru trollis"

Som tidigare sagt hade jag min frus jobbnummer under "Bella jobb" min fru har samma nummer på sin Samsungtelefon under "Trollis" som hennes förskola hon jobbar på heter.

Nån som har en förklaring på detta ??
Ska vi kanske börja dra öronen åt oss med allt länkande hit och dit ??
 
Det kan vara så att dom använder appen Truecaller och om det är listat där som min älskade fru trollis så är det de som dyker upp när man söker eller blir uppringd av nummret.
 
De här är inte så dumma:

Svart, gammaldags telefon med vridskiva på ett bord framför tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


;)
 
  • Gilla
Ramnemark och 15 till
  • Laddar…
Inse att tekniken har gått överstyr!

Gör som jag, och kommunicera bara med flaskpost.
Kom ner hit, så tömmer vi ett par flaskor tillsammans, så kan vi skicka meddelande hem :)
 
  • Gilla
Micc och 9 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Inse att tekniken har gått överstyr!

Gör som jag, och kommunicera bara med flaskpost.
Vad har du emot brevduvor?
 
  • Gilla
C-G Hagström och 2 till
  • Laddar…
fahlis skrev:
Vad har du emot brevduvor?
Ingenting egentligen, men här på gränsen till Skåne har vi väldigt mycket glador och ormvråkar.
Och de verkar mest se duvor och andra fredliga brevbärare som lunchmat tyvärr :confused:

Nä, flaskpost är det enda som säkert kommer fram.
Och har man inget att meddela, så bygger man ett flaskskepp i stället (y)
 
  • Gilla
C-G Hagström och 3 till
  • Laddar…
Mycket underhållande beskrivning, skulle passa i humortråden.

Men jag funderar på ifall ni också har truecaller. För jag tror att man delar sin telefonlista med namn och nummer till appen. Det skulle kunna vara därför den trott att din frus telefonnummer gick till en 'trollis min älskade fru'. Sen kopplade helt enkelt ihop
 
Hur flaskpost kommer till Skåne förstår jag, det är ju nerförsbacke hela vägen från Mälaren där jag bor, såvida flaskan inte väljer vägen genom stan och Karl Johan slussen, för den är avstängd pga ombyggnad på obestämd framtid, så det kan ta en stund innan den är framme.
Men få en flaska från Skåne till Mälaren borde vara fysiskt omöjligt 😉
Skål !!
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Rikard Gjersvold skrev:
...
Men få en flaska från Skåne till Mälaren borde vara fysiskt omöjligt ��
Skål !!
Tar gärna emot en flaska Skåne jag också!
Och i öresund/Kattegatt går ju Baltiska Strömmen norr ut :)
 
  • Gilla
Enolf och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Tar gärna emot en flaska Skåne jag också!
Och i öresund/Kattegatt går ju Baltiska Strömmen norr ut :)
Strömmen är ju så dyr, ingen jäkel har väl råd att skicka flaskpost med Vattenfall.

Slå den om du kan ;)
 
  • Gilla
Enolf och 3 till
  • Laddar…
Rikard Gjersvold skrev:
Strömmen är ju så dyr, ingen jäkel har väl råd att skicka flaskpost med Vattenfall.

Slå den om du kan ;)
Nej det blir inte lätt, det medger jag :p

Men nu är det ju inte Vattenfall som sköter Baltiska strömmen, utan den Ryska North Stream, Северный поток.
Så passa dig för den ryska björnen du :)
 
  • Gilla
C-G Hagström
  • Laddar…
Att frugan försvinner virtuellt är en varningsklocka. Rätt vad det är har hon fått ny identitet, adress och jobb i verkligheten.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
När jag talat med folk i min telefon så dyker dom ofta upp som förslag till vänner på min frus facebook. Händer det bara åt oss?

Dom har nog bra koll på oss via alla smarta apparater.
 
knutars skrev:
Att frugan försvinner virtuellt är en varningsklocka. Rätt vad det är har hon fått ny identitet, adress och jobb i verkligheten.
Här har klockan redan ringt, jag lämnade in skillsmässoansökan här om dagen, kanske höll nån app koll på den saken och tog bort frun direkt.
 
Niq skrev:
När jag talat med folk i min telefon så dyker dom ofta upp som förslag till vänner på min frus facebook. Händer det bara åt oss?

Dom har nog bra koll på oss via alla smarta apparater.
Nej ni är inte ensamma om det, det räcker att lägga in nån i telefonboken, så dyker den upp som vännförslag några dagar senare.
Dom har stenkoll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.