Jag har ett märkligt utrymme under trappan som avger tråkig lukt vid fuktigt väder. Precis som på andra ställen i huset har någon lagt mineralull direkt på marken... Den ska ut och skumglasgrus ska in. Jag tänkte använda utrymmet som förråd, så något enklare trägolv ska in. Behöver avloppsröret som går genom utrymmet (under golvnivå) avlastas på något sätt eller kan man bara fylla med skumglas runt om?
 
Krilleman
Varför skumglas? Spontant känns det väldigt dyrt att använda skumglas som privatperson. Materialet verkar ju bärande så någon förstärkning för avlopp är således inte nödvändigt?!

Personligen har jag aldrig hört talas om detta.

http://www.hasopor.se/Ny-sida-11.php

Har du "känningar" i denna sekorn så du får det billigt?
 
Dammet av skumglas e inte något bra att inandas, och används mest på slutna ställen där det fylls in... inte under golvplank
 
Jag vill gärna ha något ekologiskt och hasopor verkar vara det de flesta här rekommenderar för att fylla igen en mullbänk om man inte gjuter igen den.
 
osiris skrev:
Vänta nu, vadå?

[länk]
De ställen jag sett skumglas har varit på typ landstingsområden där botten varit mjuk och man inte vill fylla mer flera hundra ton kross så har de först satt glaset och sen en litet lager kross före asfaltsytan.
Men det där kan ju vara någon "tvättad" sortering
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.