Hej!
har en Whirlpool toppmatad tvättmaskin modell awe 2315/1

När man kör bomull 40 grader så stannar den på sköljning processen av programmet och tänder service lampan. Den både tömmer,värmer och fyller på under tvätt processen, men så fort den ska skölja så blir de felkod.

Kör man bara sköljning och centrifugering separat så funkar de delarna.

Har kollat alla slangar och nålfilter men kan inget hitta.
Pressostaten klickar 1 gång när man blåser i den
 
Har du kollat vad felkoden betyder då ?
Googla på felkoden och hittar du inget kanske du kan kontakta någon återförsäljare/ reparatör för Whirlpool och höra om dom vet vad den betyder.:)
 
Finns bara en röd service lampa som tänds, ingen display med felkoder
 
Ok..då tolkade jag din text lite fel..:surprised:
Prova att ring någon som servar Whirlpool och hör med dom vad som kan tänkas vara fel.
Lycka till.:)
 
Troligtvis så visar maskinen en felkod, på maskiner utan display så lyser de gröna dioderna upp tillsammans med den röda service dioden. Du bör ha 5st gröna dioder längst upp i din panel. Om exempelvis den mittersta lyser så betyder det en felkod, eller exempelvis den mittersta och den dioden längst till höger av dessa 5 så har du en annan felkod. Om du kan prova köra maskinen och ev fota eller anteckna hur dioderna i panelen lyser så kan man få fram felkoden.
 
Tvättmaskinens kontrollpanel med inställningsknappar och lysande indikatorljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den klagar på ingen signal från tacogenerator.
Troligtvis motorkolen uppslitna.
Annars mät upp motor, tacogenerator och kablage.
 
A
Det är väl i ofs inte så vanligt med slitna motorkol på en toppmatad, men onekligen det lättaste att kolla.
Min gissning är motor löser på överhettning alternativt kretskort glappkontakt
 
Hur ser tacogeneratorn ut och hur ska jag mäta på den?
Tack för svar, ska kika motorkolen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.