Hej,

Har för tillfället en helt oisolerad garagedel som jag tänkt använda som kallförråd, alltså ingen byggfolie/åldersbeständig plast och bara köra isolering och OSB. Garaget har helt färdigbyggd stomme i regelkonstruktion och yttervägg/yttertak.

Det man kan läsa sig till om tak vid isolering av garage är att bygga ett innertak, men jag vill gärna utnyttja utrymmet i takstolen, ovanför takbjälkarna som extra förvaring (för skidor, plank, andra långa föremål, etc), är inte detta vanligt?

Vill helst att jobbet är så enkelt som möjligt, så jag vill inte isolera och sätta OSB i två separata utrymmen samt fixa vindslucka m.m. Vill helst bara isolera och sätta skivor i väggar och sedan snedtaket högst upp närmast yttertaket.

Finns det några problem med att göra så? Någon som har tips/artikel/länk/video på hur man kan gå tillväga?
 
L
Gör en lucka i väggen in till utrymmet istället. Det blir billigare, snyggare och mindre arbete.
 
Jag har lagring ovanför en carport vi har en balkong och trappa på utsidan mycket enklare att bära upp grejerna än genom luckan som vi även har men aldrig använder.
 
Klart det går att isolera sned-/yttertaket och ha synliga takstolar. Det är öppet upp till nock och förefaller vara populärt. Blir lite meck med att bygga runt takstolarna bara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.