Hej

Ett av höstens projekt är att inhandla ett larm till villan. Vill ha ett trådpundet (inga trådlösa enheter - i varje fall inte just nu) och vi vill inte koppla det till någon larmfirma utan siren inne + ute får duga och ev. sms till telefonen om det skulle vara något.

Har försökt att läsa på vad olika system klarar av, och även om det inte är så mycket som jag vill ha just nu så tänker jag att det ska byggas ut senare. Har fastnat för antingen Siemens SPC (som det ju finns en lång tråd om här på forumet) eller DSC. Men hur jag än söker så finner jag ingen bra jämförelse mellan dessa system, mer än att SPC är klart dyrare i inköp men verkar kanske ha en lite enklare vy för konfigurering. DSC skulle jag kunna få från USA för halva priset jämfört med SPC-systemet.

Är det någon här på forumet som har erfarenhet av båda systemen?
 
RilleRock
Har du testat sökfunktionen?
Har själv beskrivit det i otaliga trådar.
 
Siemens spc är helt klart mer komplett samt har oräkneligt många fler funktioner.

Installerar dock nästan uteslutande dsc på jobbet och en fördel är att oavsett vilken dsc-central du kommer till (inklusive maxsys och Niscayah) så är de snarlika... men det har med andra ord inte hänt speciellt mycket de senaste 20 åren för dsc :) samt så har många anammat samma tänk som dsc har. Tex microsec (networx) är snarlika.

Men med tom väska skulle jag själv valt spc alla dagar i veckan.

PS: powerG har grym räckvidd och funktion men om du inte ska köra trådlöst så kvittar det.
 
Tusen tack
Det blir nog ett Siemens SPC
 
RilleRock
Du kommer inte bli missnöjd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.