Hej! Ny här på forumet och behöver lite hjälp

Har flyttat in i en timmerstuga utan rinnande vatten men de finns att hämta i ett annat hus på tomten och tänkte köra med en 20 liters dunk under diskbänken. Tanken är att använda Biltemas fotpump med 13mm ansutningar. Det jag undrar över är vägen mellan pumpen och upp till blandaren. Har fått tag i en onödigt fin blandare gratis och pluggat varmvattenröret. Det sitter en vanlig 10mm klämringskoppling på blandaren....

Går det att använda en slangreducering (13mm-10mm) och sen köra en gummislang därifrån och in i klämringskopplingen? Vill ha en böjbar slang i alla fall. Antar att det är emot alla regler med gummislang i klämringskopplingen.? Finns det någon del jag kan använda emellan eller annan typ av slang? Kommer ju inte vara något tryck på grejerna men vill inte att det skall läcka heller. :)
 
Två metalliska rör med slangreducering och klämringskoppling på en träbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såhär ser det ut. Vad för sorts böjbar slang kan jag använda ifrån slangreduceringen och upp i klämringskopplingen? Fungerar det med en lite hårdare plastslang eller vad bör jag använda?

En länk till pumpen http://www.biltema.se/sv/Bat/Pump/Vattenpump/Pentrypump-2000020328/
 
Det är ju som sagt inget tryck i detta systemet, borde du inte kunna ansluta slangen direkt till blandarens rör utan klämringskopplingen? En slangklämma? Om röret är för litet kan du ju linda lite vulktejp.

Detta är ju en typisk båt/husvagnskonstruktion. Jag hade nog använt en vanlig trädgårdsslang.
 
Haha vad dum ja känner mig! Det är ju absolut det lättaste, stirrade mig blind på den "fina kopplingen" men nu blir det enkelt hela vägen. Tack för svar. (y)
 
  • Gilla
Zvenne
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.