M
Hej! Vet att redan finns varnande trådar om detta men det skadar väl inte mer info.

Flytspacklade cirka 2 cm tjockt med Biltema Litoliv S40 i söndags. Åtta påsar i åtta hinkar och blandade enligt instruktioner (ja, helt säkert!). Ska vara gångbart på tre timmar, var gångbart med lite märken på fem timmar. Inte härdat ordentligt på 24 timmar. I ett hörn med uppskattningsvis en spann hade det brunnit ännu sämre. Det konstiga är att samma hörn, som blev lite högt, skrapade jag ner lite och där jag skrapade blev det stenhårt. I övrigt är ytan porös (för att vara flytspackel) men om man skrapar ner cirka 2-3 mm är spacklet väsentligt hårdare. Inte riktigt så hårt som "trögflytande", dvs med mindre vatteninblandning, flytspackel men förhoppningsvis tillräckligt. Det här är en hall och inte badrum så inga tätskickt som förstörs.
Ofullständigt härdat flytspackel på betonggolv med synlig porositet och ojämn tjocklek, omgivet av skyddspapp och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
M
Där jag ställde spånskivorna som trycktes ner 2mm blev det också hårt...
 
Har du primat ordentligt så att det inte vandrat upp små luftbubblor från underlaget?
 
M
Jajamen. Primat och inte särskilt mkt luftbubblor. Det är liksom mjukt, inte fullt av bubblor. Lite som gipsbruk.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.