Hej!
Tänkte höra vad ni som är lite mer kunniga anser är ett normalt pris för 25 kvm betongplatta 400mm med golvvärme.

40t? 70t? 150t?

Har fått så olika priser, vill inte vara dumsnål eller bli blåst.

(Tar gärna emot tips på bra företag som kan gjuta betongplatta med golvvärme inom stockholmsområdet.)

Tackar så mycket!
mvh;);)
 
Vad ska ingå? Grävning, makadam, gjuform? L-element?
 
  • Gilla
Alpha1
  • Laddar…
Allt det ska ingå.

Men grävningen omfattar enbart jord ingen sten eller något sånt som behöver sprängas.

Tack!!
 
Runt 100' skulle jag säga.
 
Tack Huggan!

Vet du vad det är som kostar? Man kanske kan göra något själv eller anlita själv för att dra ner kostnaderna?

Gräva kan man ju göra själv t.ex.

mvh
 
Dumt att göra det jobbigaste själv. Att sätta L-element, cellplast och montera golvvärme är mycket finare jobb.
 
Mikael_L
Det typ bästa är nog att leja grävning och utläggning av makadam.

Sätta form och armering själv. Och ev leja bort själva gjutningen ifall man får tag i någon som tar på sig endast det.

Bor du i norra stockholm, gärna nordvästra, så kan jag ha en kontakt till gjutare åt dig (de som gjöt min platta). PM'a om det är intressant.
 
  • Gilla
Banko och 1 till
  • Laddar…
Gjöt min 25kvm plattan själv, kostade 25tkr ink. grävning, utläggning och gjutning samt avlopp, vatten och el.
 
  • Gilla
Banko
  • Laddar…
huggan skrev:
Dumt att göra det jobbigaste själv. Att sätta L-element, cellplast och montera golvvärme är mycket finare jobb.
Jo jag vet man jag har inte den kunskapen =)

bYkICr skrev:
Gjöt min 25kvm plattan själv, kostade 25tkr ink. grävning, utläggning och gjutning samt avlopp, vatten och el.
Menar du att du anlitade någon annan själv eller gjorde du det bokstavligen själv? Jag har inte riktigt den kunskapen förutom att kunna göra dessa trista jobb själv som grävning.

Det är vid kungens kurva jobbet ska utföras.

Tack så mycket.
mvh
 
Att sätta l-element är lätt om bara markarbetet är bra. Att avjämna med stenmjöl överst underlättar.
 
Jag har fått ett budgetpris på 2500/m2ex moms för 180m2 platta med värme. Så runt 100k är nog ingen dålig gissning.

Nuvarande platts gjorde jag själv och den kostade inte ens 25 med allt inräknat och minst 80h fritid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.