Jag ska ta reda på exakt vad det är för produkt som ligger på nu. Återkommer imorgon!
 
så här ser mitt slipade ut

Närbild på ett slipat betonggolv med jämn textur och inslag av små stenpartiklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


menar du annat utseende?
 
  • Gilla
JensJ
  • Laddar…
Det ser jättefint ut! Vårt är nästan helt utan variation och beige/brunt...
 
Matt ljusgrått betonggolv i solbelyst rum med en dalmatiner på en fåtölj och växt i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Betonggolv utan synlig ballast och matt. Ljusgrå - beroende på solljuset ser den här lite brunare ut.
Bilden tagen innan golvmoppningen :)
 
Ballast eller ej beror väl bara på hur djupt man slipar. Golvet blir väl lite hårdare om man går djupare i ballasten och härdar med vattenglas om jag fattat rätt
 
Har nu kollat upp lite. Det han har smetat ut och kallat "industrigolv i betong" är Novoplan 21, någon sorts avjämningsmassa. Om man läser på lite om det så står det att det är som underlag till andra golv. Den speciella lacken som ska "stå emot allt" och som är gråfärgad är vanlig Beckers grå golvfärg.

Åter igen, vi vill inte ha ett målat golv. Vi vill ha ett betonggolv som ser ut som betonggolv. Och jag har ingen aning om hur man löser det. Det verkar ju inte direkt vara en vettig lösning att försöka slipa bort 1 cm lager avjämningsmassa för att nå betong under heller....

Suck
 
Det går säkert yt fräsa bort en del och sen slipa betongen till rätt yta men det kommer att kosta en del men kan du få firman som spacklat att ta kostnaden är det ju inga problem.
 
Är inget problem att slipa bort spacklet men varför la dom det misslyckades gjutningen ?
 
Jag tror att vår entreprenör trodde att det skulle vara billigare.
 
Läser man den tekniska beskrivningen av Novoplan 21 så är det en typ av flytspackel... Fel har det blivit i alla fall.
Begär att det tas bort. Går säkert att slipa bort med betong slip utrustning men det lär ta en stund.
 
yonna skrev:
[bild]
Betonggolv utan synlig ballast och matt. Ljusgrå - beroende på solljuset ser den här lite brunare ut.
Bilden tagen innan golvmoppningen :)
Om man jämför så tycker jag att golv av den typ som leby visar är mycket snyggt. Det är just att ballasten syns, som ger den speciella karaktären. Jag ångrar att jag inte gjorde sådana golv i mitt hus. Men i nästa så...

Så om jag hade förväntat mig den sortens golv, men fått den här typen, hade jag också blivit besviken. Men det är min personlig åsikt, alla får ha hurdana golv de själva vill.

Men det var en väldigt stilig hund. Den är jag däremot är jag avundsjuk på.
 
:) Jycken tackar för uppmärksanheten!

Det var väldigt svårt att - för 10 år sedan - få det släta, matta golvet utan "prickar" (det räcker med jyckens prickar) så det här golvet blev iofs ett test. Jag blev ändå väldigt nöjd med färg och ytskick.
 
  • Gilla
Sven Thomas Jansson
  • Laddar…
Tror HTC kallar yonnas golv brons slipat, eller egentligen så slipas det knappt utan polerad snarare till en hård matt yta.
 
Golvet är grått ... ska fixa bättre bild.
 
Det kallas superfloor silver
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.