S
pjodden skrev:
Det verkar vara något special eller? Idag ligger där "vanlig" underlags- och ytpapp vad jag kan se och förstå. Går det att svetsa icopal mot vanlig papp eller ska det tjäras? Det blir ju inte så litet jobb heller, sju fönster á 115x140 plus en bit tak på kanske 3x6m.
ytpappen läggs på din gamla ytpapp och underlagspapp och värmes fast
 
S
laga med underlagspapp eventuellt klistra. och sen tar du kontakt med takpappfirma
 
pjodden skrev:
Det verkar vara något special eller? Idag ligger där "vanlig" underlags- och ytpapp vad jag kan se och förstå. Går det att svetsa icopal mot vanlig papp eller ska det tjäras? Det blir ju inte så litet jobb heller, sju fönster á 115x140 plus en bit tak på kanske 3x6m.
Icopal gör vanlig "papp" en av dom största på det finns i hela världen typ.
Lägg underlags papp över hålen ska va den gamla typen tjär papp väldigt viktigt och ingen tjära då kommer den nya pappen inte fästa.
Ja det va lite större jobb då.
 
S
beskriv vad dom skall göra och fråga pris
 
Ok, då är det så det får bli.
Lite konstigt är det bara då ytpappen jag köpt på byggmax är specad till minst 3° lutning och jag har drygt 4°. Det var lite därför jag vågade ge mig på det själv, men det måste ju bli 100% tätt annars blir det både jobbigt och dyrt efter ett tag!
 
S
pjodden skrev:
Ok, då är det så det får bli.
Lite konstigt är det bara då ytpappen jag köpt på byggmax är specad till minst 3° lutning och jag har drygt 4°. Det var lite därför jag vågade ge mig på det själv, men det måste ju bli 100% tätt annars blir det både jobbigt och dyrt efter ett tag!
funkar fin fint på renovering eller nytt tak. såna där reperationer skulle jag velat att den bränns fast
 
Blåser liv i tråden igen. Hur löste du sedan detta med takpappen? Står inför ett liknande projekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.