Hej,
kollar på att byta tak till papptak med trekantslist

Svart papptak med trekantslist på ett hus, skorsten i mitten, omgivet av grönska.

Är det någon som gjort det och har ca pris per kvm? Har förstått att det är rätt mycket dyrare än vanligt papptak

Förtydligande. Dvs det gäller inte att byta all råspånt etc, utan arbete och material för själva takbeklädnaden när snickarna är klara med grunderna och råspånt ligger på

Mvh
// Peter
 
Redigerat:
Det dyra ligger troligen i arbetskostnaden, förutsatt att rätt vinklade trekantslister finns att tillgå från ng såg/leverantör (Är ju inte en valig 45-list utan 30 grader om jag inte missminner mig).

Men hur mkt extratid som går måste du nog samla in offerter på - 30-70% extra skulle jag gissa på - men det är en ren gissning

/K
 
Hej, tack klaskarlsson för snabb respons. Jag skall samla in offerter när det är dags, det är ju alltid unika förutsättningar per hus, tänkte bara få en prisindikation av någon/ra som gjort det tidigare
 
Det kan också vara bra att veta att metoden kallas "listtäckning".
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Har sådant - men med moderna hängrännor.
 
  • Gilla
frufreij
  • Laddar…
Yonna - vad roligt, blir samma för oss i så fall, med moderna rännor. Har du någon uppfattning om vad det kostade att lägga för ert hus?

Andersmc - tack för infon, hade varit gott om man kan redigera titeln på tråden med, så rätt terminologi används. Verkar inte kunna det dock.
 
Hör av dig när du fått in offerter. Jag är också sugen på ett listtäckningstak till mitt uterum. //P
 
Ingick i totalkostnaden vid nybygget. Grått hus, grått tak.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.