Jag tänkte bygga en bänk i tvättstugan där jag ska samla tvättmaskin och torktumlare bredvid varann med en bänkskiva ovanpå. Jag har sett flera lösningar på detta och det ser ju riktigt trevligt ut men jag undrar hur pass stilla står tvättmaskinen i ett sådant skåp, dom har ju tendens till att vandra lite på golvet när det centrigugeras? Jag tänkte mig nåt i stil med denna bild:
Tvättstuga med tvättmaskin och torktumlare under bänkskiva, sida vid sida, vita skåp och kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Med moderna maskiner ska det inte vara något problem. Men bra med ett par cm mellanrum överallt.
 
Vi har en tvättmaskin från 2005-2006 men den har tensdens att vandra lite på golvet vissa gånger. Kan man bygga en sarg längs golvet så den inte kan röra sig utåt eller finns det då risk att den skakar sönder?
 
Du vill nog inte skruva i golvet. Kanske byta till bättre gummifötter till tvättmaskinen? Finns några man kan lägga under som små skålar. I värsta fall får du byta maskin. De ska normalt inte skutta omkring.
 
Tänkte inte fästa sargen i golvet utan i stommen längs ner. Ska självklart prova sådana gummifötter först. Tips på var man kan köpa dessa?
 
Det behövs ingen sarg, se bara till att justera fötterna så att den står i våg.
 
Per i Hamrånge skrev:
Du vill nog inte skruva i golvet. Kanske byta till bättre gummifötter till tvättmaskinen? Finns några man kan lägga under som små skålar. I värsta fall får du byta maskin. De ska normalt inte skutta omkring.
Tror jag köpte mina på clas eller möjligen k-rauta
 
Över lång tid brukar en tvättmaskin flytta sig några mm. Då är det bara att knuffa till den tillbaka till rätt läge.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.