Bifogar en bild på mitt badkar, som ser en aning slitet ut. Nu undrar jag, vad kan man göra med det? Finns det företag som sysslar med omemaljering av badkar?

MVH, Christopher
 
  • DSCF3017.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller kanske dags att köpa ett nytt eller det kanske är inbyggt?
 
Då det på bilden ser ut som att det är färg som släppt och inte emalj så behövs det nog en riktig rengöring innan ev reparation.
 
Att lämna in ett badkar för omemaljering låter dyrare (och mer bökigare) än att köpa nytt. Måste säga att jag blev positivt överraskad avseende priserna på badkar när vi köpte vårat nya badkar.
 
Du har inte skrivit hur gammalt badrummet/badkaret är! När vi köpte ett par bostadsrätter i Malmö till döttrarna funderade vi på att remaljera om badkaren. Lägenheterna ligger i hus från 30-talet och badkaren är inbyggda och i original. Remaljeringsbolaget lämnade offert men nu var det ett par år sedan. Vi har inte kommit till skott eftersom de gamla, djupa badkaren fortfarande är vita om än dock lite rispiga i skinkorna när man badar.

Men när jag ser hur badkaren undertill ser ut på de som slängts ut för totala nya badrum är jag glad att vi inte remaljerade om dem. Ughhhh. Så det går inte att svara på din fråga! Är badrummet mycket gammalt är rådet: släng ut rasket och fixa nytt!
 
Finns det någon som har erfarenhet av reemaljeing av badkar?
Om befintligt badkar är inbyggt borde detta vara en bra metod.
Fungerar detta?
 
Jag hoppas att detta hjälper ngn därute som behöver hjälp med sitt badkar! Jag anlitade "Remaljeringsbolaget" (Stockholmstrakten) och är supernöjd! Resultatet kan ni se i bilden nedan. Nya rör, tätningslister och bottenventil ingår i jobbet. 5500-6500:- beroende på hur pass skadat badkaret är. Det lämnas 5års garanti och jag tror att man kan dra av 30% av priset på deklarationen :D

Jag letade ganska länge efter alternativ. Men är väldigt glad att jag tog kontakt med proffs istället för att försöka göra det själv med alla läskiga kemikalier!

Hoppas som sagt att detta hjälper ngn som surfar efter renoveringstips!

Må så gott!
// C

IMG_3542.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
På vilka grunder kan man göra 30% avdrag för en badkarsrenovering?
 
Markisen83 skrev:
Du får dra av det eftersom du gjort en renovering som ökat värdet på bostaden. "Förbättringsutgift" kallas det och kan dras av när du säljer ditt boende. Kom ihåg att spara dina kvitton!

Learn the rules och deklarera mera ;)

[länk]
Du får nog läsa på lite bättre till nästa gång.
Det vart inte många rätt där;)

Vad jag tror att du blandar ihop det med är förbättringsutgifter som du inte behöver skatta dina 22% för som du normalt gör vid en vinst.
I just detta fallet är det ens tveksamt om det kan kallas för förbättringsutgifter då det handlar om en reparation av ett slitet badkar och detta ingår i dom löpande utgifterna.

Så fortfarande undrar jag om det finns något hemligt avdrag på 30% som man kan göra.. Det kan ev handla om ett ROT avdrag på arbetskostnaden för renoveringen men i så fall skulle detta redan varit avdraget.
 
Markisen:

Du har givit en referens till en firma. Då gäller en del forumsregler. Jag vill att du fyller i din profil korrekt. Annars måste vi radera ditt innlägg.
 
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.