Hej!
För mindre än 5 år sedan köpte jag deras kulturfönster delvis för att de har 10 års vidhäftningsgaranti på färgen. Den börjar nu att släppa på flertalet av mina fönster. Tror ni att de tar något ansvar? Nej, de kan möjligen skicka lite färg som goodwill. Är det någon som har liknade erfarenheter eller är det bara jag som känner mig lurad?
 
Börja med att anmäla till ARN om de inte fullgör sina åtaganden!
 
  • Gilla
Micke Percy
  • Laddar…
SP fönster är en parodi på kvalitetsfönster. Det är limmrester överallt. Nya fönster är sneda i fönsterbågarna, för att inte tala om deras altan/balkongdörrar som hänger ner sig efter 1-2 månader
 
  • Gilla
Micke Percy
  • Laddar…
Dom hänger sig inte om du monterar dom rätt
 
Micke Percy skrev:
Hej!
För mindre än 5 år sedan köpte jag deras kulturfönster delvis för att de har 10 års vidhäftningsgaranti på färgen. Den börjar nu att släppa på flertalet av mina fönster. Tror ni att de tar något ansvar? Nej, de kan möjligen skicka lite färg som goodwill. Är det någon som har liknade erfarenheter eller är det bara jag som känner mig lurad?
Välkommen till forumet.

Gick ditt samtal med SP till så här?

"Du: Mina fönster tappar färgen efter mindre än halva garantitiden. Kom och fixa.
SP: Nej."

Eller sas det nåt mer som du inte berättar här?
 
Stefan Bengtsson skrev:
Välkommen till forumet.

Gick ditt samtal med SP till så här?

"Du: Mina fönster tappar färgen efter mindre än halva garantitiden. Kom och fixa.
SP: Nej."

Eller sas det nåt mer som du inte berättar här?
Det där var ju ett lite konstigt inlägg tycker jag, eftersom TS inte heller har berättat det du försöker stoppa i hans mun.
Tala ur skägget istället.
 
  • Gilla
Micke Percy
  • Laddar…
fönsterpåven skrev:
Dom hänger sig inte om du monterar dom rätt
Jo dörrarna hänger sig. Har de alltid gjort.
Om bågen/dörrbladet ställer sig ur 90grader har inget med montaget av karmen o göra.
Det är dessutom besynnerligt att de rekommenderar att man skall ställa/montera karmen snett.
 
  • Gilla
Joak och 1 till
  • Laddar…
thomasx skrev:
Det där var ju ett lite konstigt inlägg tycker jag, eftersom TS inte heller har berättat det du försöker stoppa i hans mun.
Tala ur skägget istället.
Jag la inga ord i TS mun, jag frågade hur snacket har gått mellan TS och SP innan TS blir besviken och skriver här.
 
Stefan Bengtsson skrev:
Jag la inga ord i TS mun, jag frågade hur snacket har gått mellan TS och SP innan TS blir besviken och skriver här.
Du gjorde ju faktiskt lite mer än att bara ställa frågan hur snacket har gått, och det var ju just att stoppa orden i mun på TS.

För mig är det rätt självklart att det sagts en hel del mer än det du raljant skrev.

Sen är det väl egentligen mindre intressant "hur snacket har gått", det som är intressant är fakta i ärendet. Tycker jag.
 
thomasx skrev:
Du gjorde ju faktiskt lite mer än att bara ställa frågan hur snacket har gått, och det var ju just att stoppa orden i mun på TS.

För mig är det rätt självklart att det sagts en hel del mer än det du raljant skrev.

Sen är det väl egentligen mindre intressant "hur snacket har gått", det som är intressant är fakta i ärendet. Tycker jag.
Jag har inget intresse av att diskutera det här med dig. Om TS inte heller förstod vad jag menade, så kommer här ett försök till förklaring:

Jag tror också att mer har sagts mellan SP och TS.

Jag är inte säker på att jag kommer att kunna hjälpa TS, men jag är säker på att för att eventuellt kunna göra det måste jag veta mer om ärendet. Till exempel är det bra att veta varför SP inte accepterar reklamationen. Innan jag har fått sådan information kan jag inte med att ge TS råd, till exempel ta kontakt med ARN.

Innan jag fått mer information av TS har jag inget mer att säga.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Ungefär så. Man säger vidare att min hantverkare möjligen satt in fönstren fel. Min granne har samma problem med sina SP. Det märkliga är att den linoljefärg som strukits på fasaden samtidigt som fönstren installerades fortfarande är blank, den brukar krita rätt snabbt.
 
Min gissning är att det är en tunn och billig vattenburen alkydfärg som de använder och den klarar inte av 10 år.
 
Monterar dörrar dagligen och följer man anvisningarna, så hänger dom sig inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.