Hade gärna velat se bilder isf =)
 
Jag har. Men jag har målat om det sedan dess. Men det ser ut som vilket grått hus som helst. På lite håll ser du ingen skillnad på Falu-färgen eller nån vanlig.
 
andersmc skrev:
Jag har. Men jag har målat om det sedan dess. Men det ser ut som vilket grått hus som helst. På lite håll ser du ingen skillnad på Falu-färgen eller nån vanlig.
Det låter bra. Du har ingen gammal bild?
Hade velat se kulören. I färgaffären var den nästan svart.
 
Vet inte vilket fabrikat du har kikat på men när vi skulle måla staketet med grön slamfärg beställde vi först hem en provburk. Vi körde på Gysinges färg.
 
Kretikos skrev:
Vet inte vilket fabrikat du har kikat på men när vi skulle måla staketet med grön slamfärg beställde vi först hem en provburk. Vi körde på Gysinges färg.
Falu grå som jag skrev :) Falu rödfärg finns ju i andra kulörer än den vanliga röd. Falu har tyvärr inte provburkar.
 
Nallis skrev:
Det låter bra. Du har ingen gammal bild?
Hade velat se kulören. I färgaffären var den nästan svart.
Jag målade med Falu Vapen Slamfärg. Den finns i en massa olika kulörer. Det gick även att få den bruten till önskad kulör.
 
Väcker denna tråd med att fråga om någon har bild på sitt "falu-grå" (närmare svart) eller någon ljusare grå som det går att få Falu vapen slamfärg i? Vi funderar på grå slamfärg med ev. vita foder och knutar, men det är lite knepigt att få bra exempel.
 
Falu vapens ljusgrå Husfasad målad i Falu vapens ljusgrå, med snö och träaltan i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
visaksson och 1 till
  • Laddar…
Oh, det är najs :) Tack - det blir nog denna på sommarstugan! :)
 
Är det alltså standardkulören ljusgrå obruten?
 
K Kimajo skrev:
Är det alltså standardkulören ljusgrå obruten?
Ja.
art.nr. 50810
 
  • Gilla
Kimajo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.