jag fick 6 fönsterbleck tillverkade och monterade
och en liten plåt på skorstenen ca 0,5 m2
även vingarna på en taklucka förlängda 200 mm
tackluckan monterade jag ner och även tillbaka
plåtis fakturerade mig 12,5 tim för jobbet !!!!!!!!!
 
Byt titeln till guldsmed kanske?
 
S
så hur lång tid tycker du det skall ta med tillverkning, transport och montering
 
Är det vanliga bleck och inga svåra ställen att montera dessa på så tar det max 3 timmar med tillverkning. Dom andra jobben kan jag inte gissa om jag inte får en bättre beskrivning.
 
men om du lägger på minst två resor (titta, ta mått, sedan för montering), etablering (bära fram material och verktyg), och minst en timme på skorstenen, antag 4 timmar resor + måttagning, etablering. Så blir det fortfarande inte 12,5 timmar. Men då börjar vi närma oss.

Och det kan ju vara några svåra ställen, det vet vi inte. Skulle det ex. behövas byggn. ställning så kommer man lätt upp i den tiden.
 
Vad kom ni överens om att det skulle kosta?
 
6 st enkla fönsterbleck inkl montage ställning fanns
liten avrinningsplåt 300x600 bredvid skorstenen + vingarna till takluckan som jag demonterade och monterade
körtid = 6 min mellan verkstad och mig
jag har haft plåtisar förr och gjort ex 10 fönsterbleck + vinkelplåt runt fönster mot tegelfasad .jag monterade men plåtis mätte = 4000 kr inkl plåt
 
Ok, men min fråga var vad ni kom överens om för pris i detta fall?
 
inget pris i förväg tyvärr
trodde på en liten ort som filipstad med 3 olika plåtisar , att man är ärlig och inte saltar
 
Att inte ha ett ök pris är ett dåligt sätt att börja en tvist om priset.

Bäst är kanske att fråga hur det kunde blir X kronor - och beskriva att du förstår att han ska tillverka, resa, etablera sig osv men att det ändå är svårt att förstå hur det blir X kronor.
 
jag har konfronterat honom , men får inget gehör för mina frågor om tidsåtgången, han vägrade även att ge rotavdrag
 
MathiasS skrev:
Att inte ha ett ök pris är ett dåligt sätt att börja en tvist om priset.

Bäst är kanske att fråga hur det kunde blir X kronor - och beskriva att du förstår att han ska tillverka, resa, etablera sig osv men att det ändå är svårt att förstå hur det blir X kronor.
Vad har priset att göra med antal timmar fakturerade?
 
bullman skrev:
jag har konfronterat honom , men får inget gehör för mina frågor om tidsåtgången, han vägrade även att ge rotavdrag
Rotavdrag måste vara överenskommet innan jobbet annars har han ingen skyldighet att ge dig ROT.

Men denna hantverkaren verkar inte så rolig.
 
huggan skrev:
Vad har priset att göra med antal timmar fakturerade?
Är detta en kuggfråga? Priset för arbetet brukar vara direkt proportionellt mot antalet timmar där lutningen på priskurvan motsvarar timpriset.
 
  • Gilla
oobum
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Är detta en kuggfråga? Priset för arbetet brukar vara direkt proportionellt mot antalet timmar där lutningen på priskurvan motsvarar timpriset.
Ja men du pratar om att dom ska ha diskuterat priset, och isåfall enligt mig handlar det om att diskutera ett fast pris eller pris per timme.

Nu tycker TS att antalet timmar är högt, inte att priset per timme är orimligt.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.