hej!

undrar om man gjort bort sig som beställt Net1 med fri surf för 349:- i månan inkl routern.

undrar vilken hastighet man kan räkna med? jag bor i bästa täckningsområdet enligt kartan.

har f.n telia adsl men telia är sämsta bolaget i historien så fungerar Net1 så kommer jag definitivt säga upp teliaskiten.
 
Normal hastighet är enligt dem själva 3-8 Mbit/s och enligt bredbandskollen hade Net1 ett snitt på 5,78 Mbit/s (nedlänk) respektive 2,5 Mbit/s (upplänk) förra året.

Vore intressant att veta vad de anser är "extremt användande", dvs när de stryper hastigheten. Någon med erfarenhet?
 
oj det låter bättre än väntat.

jag mailade dem om det, och frågade om jag kunde kolla på play typ 3 timmar per dag och de svarade:

Du kan absolut titta på Svtplay 3 timmar om dagen.
När vi pratar om ansvarsfull hantering och vad som anses oansvarigt tänker vi mer på till exempel extrem fildelning och/eller att hosta en server, vilket är något som belastar vårt nät en aning extra, vilket i sin tur skulle kunna påverka våra andra kunder som är uppkopplade på samma mast.
Att titta på Svtplay några timmar om dagen anses fullt normalt.
 
Hoppas det funkar bättre för dig än det gjorde för oss! Jag upplevde net1 som väldigt svajigt och fick starta om routern flera gånger om dan. Fick tyvärr ingen större hjälp av supporten heller. Nu bor jag på vischan men enligt deras karta så skulle vi ha bra täckning här. Köpte till en riktantenn vilket gav viss förbättring men till sist lessnade vi på att behöva starta om routern i tid och otid. Vill du köpa en riktantenn så har jag en som ligger och skräpar nu... Men som sagt det kanske funkar för dig!
 
antennen kan vara intressant :)

skicka gärna pm

hoppas på det bästa
 
Har använt Net1 under ett par månader, hastigheten svajade rejält från att vara slött till toksegt.
Lämnade tillbaka eländet och skaffade ADSL 8/1 som är det snabbaste som går att få där jag bor idag,
Sen är det inte "fri surf" som de flesta tänker, det är "fri surf" dvs. surfning som är fri men om du börjar tanka "utvärderingskopior" kan de stänga av ditt bredband.
Enda gången jag skulle välja Net1 är när det inte finns något annat över huvud taget, ungefär som man är ensam på en ö med en oattraktiv person, är desperat kanske man kör ändå.
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
fick hem mitt modem/router igår... och det verkar inte alls fungera??

det lyser att den får ström men inge mer,
det går inte ansluta mobilen till routerns wifi
den reagerar inte när man ansluter nätverkskabel direkt till datorn..

gissar att något är fel med routern?
 
Nu har du kanske fått igång det, men annars prova en reset på routern.
 
fick en ny router och har nu provkört 2-3 dagar...
meeen det blir nog att lämna tillbaka.. ned hastigheten är alldeles för långsam.. tror inte täckningen kan vara för dålig då upphastigheten kan vara 3-4mb/s medans nedhastigheten ligger kring 0.6-0,8

det lät för bra för att vara sant alltså... :(
 
Svärmor har Net1 och som tidigare påpekat så är deras router rätt värdelös, men använder man en egen så bör det gå bättre. Har själv tänkt att prova byta ut routern, men har inte tagit mig till den punkten än :)

Täckningen är bra, och när anslutningen till wifi väl funkar så är det inte sämre än något annat mobilt bredband.
 
oas skrev:
Svärmor har Net1 och som tidigare påpekat så är deras router rätt värdelös, men använder man en egen så bör det gå bättre. Har själv tänkt att prova byta ut routern, men har inte tagit mig till den punkten än :)

Täckningen är bra, och när anslutningen till wifi väl funkar så är det inte sämre än något annat mobilt bredband.
Är det ens möjligt att använda egen router med Net1?
 
wifi funkar kanon, signalen är bra, men uppkopplingen svajjig, säkert vad man kan förvänta sig av mobilt..

men jag har ju adsl, så kör vidare med det...
 
Andy78 skrev:
Är det ens möjligt att använda egen router med Net1?
njaa kanske inte router men switch eller vad det kallas... alltså kabel från net1 routern till egen router för att dela ut stabilare wifi i hemmet
 
Ja, ADSL är helt klart stabilare och har betydligt snabbare svarstid (ej att förväxla med ner- eller uppladdningshastighet) än mobilt bredband. Särskilt när man bor en bit ut på landet.
 
Andy78 skrev:
Är det ens möjligt att använda egen router med Net1?
Nej, det tror jag inte. Men som camaro1969 svarade så menar jag att man kan koppla en egen router/accesspunkt till deras modem. Det förbättrar troligen wifinätverket i alla fall, vilket är största problemet hos min svärmor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.