Vinn terrassvärmare för att värma kyligare kvällar

Terrassvärmare med halogenrör tänd och ger 360-graders värme på en träterrass med mörk bakgrund.

Denna veckan tävlar du om den IP55-klassade terrassvärmaren Termo Cortina som levereras med 1200 watt. Värmaren är både vattentålig och utrustad med tippskydd. Den har också halogenrör som ger 20 procent bättre effekt än värmerör och den är runtomstrålande i 360 grader. Nu gör det inget om hösten knackar på.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du är i behov av Termo Cortina 1200 watt.

Fråga: Vilket material är terrassvärmaren tillverkad av?


1. Plast och aluminium
X. Kolfiber och aluminium
2. Rostfritt och aluminium

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 30 september

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och Termo för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 2

Efter att ha suttit och fryst sista veckan på semestern så tänker jag ge denna till min far, om jag vinner, så vi kan sitta och äta middag på deras veranda utan att frysa.
 
Svar: 2. Rostfritt och aluminium.

Vi vill ha sommarkänsla och utemys till november!
 
Svar 2. Rostfritt och aluminium

Kvällssolen på altanen försvinner väldigt tidigt på min altan och det blir snabbt kyligt när den försvunnit. En rundstrålande terassvärmare hade säkert fått våra gäster att trivas bättre sena utekvällar.
 
Svar: 2. Rostfritt och aluminium

Nyinflyttade i hus från lägenhet har vi ännu inte tröttnat på den underbara frihet att sitta på altanen innebär.
Tyvärr kommer kylan med stormsteg nu och det är inte lika behagligt att tillbringa kvällarna på altanen med en bra bok.

En ny terassvärmare skulle ersätta de sönderrostade infravärmarna som ändå inte når dit man sitter.
 
Svar: 2. Rostfritt och aluminium.

Frugan frysar alltid och en infravärmare skulle få henne till att njuta av att sitta ute lite längre - så det är win win!
 
Svar 2
Att kunna sitta ute på vår uteplats med en hel öppning utåt några veckor/månader extra vore guld.
 
Svar: 2

Gumman klagar att ja inte är hemma å värmer henne nu när det börjar bli mörkt och kallt om kvällarna, fast nu är det älgjakts tider och ja har inte tid att komma hem så värmaren hade nog gjort henne lite gladare i alla fall :)
 
Svar: 2

Med nyköpt hus som jag äger ihop med (t)banken, så är det just såna här myshöjande saker man måste göra avkall på, då det är massor av "måsten" som ska inhandlas.Å då lotto kommer med dåliga nyheter varje vecka, vore det kul med en glad nyhet..å varm :)
 
Rostfritt och aluminium

Motivering: Det blir sjukt kallt Norrland väldigt snabbt på hösten. Därför skulle denna kunna förlänga utesittandet ett tag, perfekt för när en cigarr ska avnjutas :).
 
Svar: 2

Det är kallt som en häxtutte på min altan, man får rimfrost i skägget redan vid såpass modesta temperaturer som 10-12C. Därför skulle jag bli jätteglad för den fina infravärmaren!
 
Svar: 2

Vi har gått i valet och kvalet att montera upp infravärme i takfoten då vår altan tyvärr inte har nån kvällssol som värmer. Denna hade varit perfekt då den ju går att ställa mitt på bordet och ger optimalt med värme när solen gått ner.
 
Rostfritt och aluminium

Det hade passat alldeles utmärkt med en sådan att komplettera golvvärmen till vår nybyggda vinterträdgård! Och den tillhörande uteplatsen!
 
2. Rostfritt och aluminium

Jag är ingen snickare, inte ens en hobbysnickare. Men i början av september bestämde jag mig för att bygga ett uterum, papprena var klara, glaspartier var beställda och virket delvis hämtat.. Efter slit, svett och svordomar (Antal misstag under byggets gång är oräkneliga) så blev det ett uterum som nästan är klart. Jag är ett levande bevis för att alla faktiskt kan.

16mm kanalplasttak och 5mm enkelskjutdörrar är ju dock inte det dyraste eller det bästa långt in på hösten eller vid ett julfirande i uterumskrubban. Termo Cortina hade varit pricken över i:t, grädden på moset av... Ja ni fattar. En terassvärmare som värmer hade blivit en najs inflynningspresent.

Grundkonstruktion av träbjälkar för uterum med stödben och markduk, nära ett tegelhus. Konstruktion av ett ofärdigt uterum med träbjälkar och glaspartier vid en tegelvilla.
 
Svar 2: Rostfritt och aluminium

I oktober flyttar vi äntligen in i vårt första hus med en fantastisk altan. Vi har längtat efter att få en egen uteplats och det känns lite snopet att flytta in när säsongen egentligen är slut. Med Termo Cortina är ju faktiskt inte säsongen slut utan vi hinner njuta länge till av varma kvällar i vårt nya hus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.