Hej!

Vi har precis byggt ett uterum som är isolerat så man ska kunna vara i det in på hösten och tidig vår.
Men vi märkte igår att det allt blir lite kallt när tempen ute går ner till 10 grader.
Så vi skulle behöva köpa någon värmare.
Jag har kollat lite på infravärmare som står på en pelare som finns på alla byggvaruhus. Dem är på upp till 2000w.

Men vad säger folket här inne?
Vad kan behövas för att värma upp ett 18kvm stort uterum?

Mvh
 
Kanske ett element med fläkt så varmluften sprids bättre?
 
Gasolkamin med elpatroner och fläkt funkar mkt bra. Då kan ni sitta där när det är -15° också!
Själv använder jag mig av en luftvärmepump på 6,3 kW men har varmt året runt.
 
Har gasolkamin och tycker det funkar mycket bra. Går bra att värma upp trots minusgrader ute och då har vi bara enkelfönster i skjutpartierna men isolerat i övrigt. Med gasolkaminen går det väldigt fort att värma upp och sen kan man ofta slå av gasoldelen och bara köra med elvärmaren.

Använde från början kupévärmaren från bilen och man kommer ganska långt bara med den plus en filt för de som är lite mer frusna.
 
Redigerat:
BTO skrev:
Har gasolkamin och tycker det funkar mycket bra. Går bra att värma upp trots minusgrader ute och då har vi bara enkelfönster i skjutpartierna men isolerat i övrigt. Med gasolkaminen går det väldigt fort att värma upp och sen kan man ofta slå av gasoldelen och bara köra med elvärmaren.

Använde från början kupévärmaren från bilen och man kommer ganska långt bara med den plus en filt för de som är lite mer frusna.
Hej

Var ett tag sedan jag skrev det här. :)
Jag provade först med en kupéfläkt till bil men den drog tyvärr inte runt värmen så bra.
Lånade sedan hem ett konvektorelement på 2000w med fläkt i som funkar rätt bra. Nu har vi inte suttit där ute sen det började bli lite kallare men får kanske bli att prova ikväll. :)
Kan tänka mig att det elementet kanske inte är så bra när det börjar bli riktigt kallt.

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.