Jag är mycket nöjd med fönstermarkiserna jag köpte från Skånska Byggvaror. När man bygger nytt hus är det mycket utgifter i början. Då är det lätt hänt att man försöker dra ner lite på kostnaden. Köper man en markis med hissband bredd 120 cm ligger priset på under 2000 kr. Köper man till "motor ABM" får man punga ut med 2400 kr ytterligare. Det kan kännas lite "surt". Motor går endast att köpa i samband med beställningen. Jag vet inte varför men misstänker att den tar upp större plats i bredd än hissbanden och att den därför inte får plats att eftermontera.

Så, om man som jag nu redan köpt fönstermarkiser från Skånska Byggvaror utan motor men med med hissband och önskar motorisera... -Vilka alternativ har jag egentligen? Är det kanske någon på forumet som har gjort detta eller sitter inne med idéer?
 
  • Närbild på installerad fönstermarkis med hissband från Skånska Byggvaror.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!!
Det går inte att eftermontera motor på en fönstermarkis från Skånska Byggvaror. Det är ett annat valsrör på markisen när man beställer med motor. Väven är också smalare när man beställer med motor.
 
  • Gilla
maximm och 1 till
  • Laddar…
s97danl skrev:
Hej!!
Det går inte att eftermontera motor på en fönstermarkis från Skånska Byggvaror. Det är ett annat valsrör på markisen när man beställer med motor. Väven är också smalare när man beställer med motor.
Tack för ditt svar. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.