Jag har en fråga jag har gått bet på.

I huset sitter en blandning med Jung dimmers bl.a. FUD 1254 som jag kontrollerar antingen med fjärrkontroll eller med väggmonterade fjärrkontroller exempelvis A44F.

Nu vill jag kunna börja laborera med att kunna styra via dator/iPad, skapa schemas så den automatiskt tänder enligt schema när jag inte är hemma och kanske till och med komma åt huset från "internet"

Min fråga är då - vad tusan skall jag komplettera mitt skåp med för att få till en IP-bus till mitt skåp? Jungs protokoll är propreritärt så tillstick går inte...

Snälla - hjälp!
 
Mick3 skrev:
[länk] ??
Jo jag såg den också, men är verkligen mitt system KNX? De listar den separat från KNX enheter på deras sida - därav att jag blev osäker?
 
Funk eller radiobus som det kallas i Sverige är ett separat system och fungerar inte ihop med knx. Det skulle kunna fungera med E-net, även det från Instabus. Till E-net finns webserver. Maila Instabus eller Jung och fråga? Till Funk finns det ingen webserver eller IP-interface att tillgå.
 
Anders243 skrev:
Borde inte denna fungera?

[länk]

Det verkar vara en IP->Jung RadioBus på 868 MHz brygga.
Denna är till E-net systemet men jag tror, observera tror. Att den kan fungera. Iaf för att få ut telegrammen. Visualisering och skapa vpn-tunnel får TS förmodligen fixa själv i vilket fall som helst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.