Glöm inte den viktigaste åtgärden vid kapning av avloppsstam. Spärra av alla ovanliggande toaletter!
 
O
toolman77 skrev:
Glöm inte den viktigaste åtgärden vid kapning av avloppsstam. Spärra av alla ovanliggande toaletter!
Ääääh.... Lite spänning ska man väl ha här i livet? :p
 
Tack Demmpa - precis vad jag letade efter, nu när jag förstår hur jag ska göra med jet-kopplingarna. Och även om det är kul med lite spänning i tillvaron så kommer toan på ovanvåningen (bara en) att stängas av under jobbet :)
 
Jag hade passat på att byta hela gjutjärnsröret då det säkert sjunger på sista versen
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
I så fall borde jag byta hela avloppsstammen, det är ju gjutjärnsrör alltihop. Och då måste jag riva väggar och bila upp golvet/grunden för att komma åt alltihop. Men såvitt jag vet är det inga problem med rören, det enda jag vill är att montera en toastol ytterligare.
 
Ja, det är ju valfritt. Är rören friska kan du säkert vänta 5-6 år men till sist är de uttjänta. Jag jobbar som betonghåltagare och i de flesta hyreshus här på orten är gjutjärnsrören utbytta. Även många villor har bytt ut dom mot plast.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.