Hej,

Jag håller på att fina till min trerumslägenhet på 74 m2 och har nu kommit till hallen. Golv och tapet ska väljas men det jag undrar är angående förvaringen. Garderoberna som syns på bilden gör att ingången känns trång och jag vill ändra det hela. Alternativen som finns är två:

1. Riva ut de fasta garderpberna och bygga en vägg med skjutdörrar på kortväggen (längst in), kanske med spegelglas. Hur djup är oklart men ca 100 kanske.

2: Bygga en klädkammare istället genom att sätta upp en vägg med dörr. Denna skulle då vara kanske 80 cm från dörren så att det inte blir alltför trångt.

- Vad tror ni skulle bli bäst?
- Om jag bygger klädkammare, har ni något förslag på hur man kan bygga, måla, designa för att hallen inte då ska upplevas som trång?
- Andra förslag?

Bilderna är lånade från en Hemnet-annons men är identisk med min lägenhet.

Stort tack!



Ljus korridor i lägenhet med vita väggar, två öppna garderober och spegel, leder till kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Entréhall med vita garderober, avhängning för kläder och vägg med fågelmotiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning av en lägenhetsplan med trång hall och garderober markerade vid ingången.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade gått på alternativ 1, skjutdörrsgarderob, tre/fyra dörrar på tre spår, golv-till-tak-höjd, minst 80 djup, elfa konsollsystem som inredning, översta hyllan kant-till-kant 60 djup.
 
Demmpa skrev:
Jag hade gått på alternativ 1, skjutdörrsgarderob, tre/fyra dörrar på tre spår, golv-till-tak-höjd, minst 80 djup, elfa konsollsystem som inredning, översta hyllan kant-till-kant 60 djup.
Tack!

Får jag fråga av vilken anledning du skulle välja bort klädkammaren? :)

När du skriver "översta hyllan kan-till kan 60 djup", hur menar du, och varför? :)
 
BirgitS
Kommer inte hallen att kännas väldigt liten och trång med en klädkammare även om du sätter väggen 80 cm bort från dörren (dvs ungefär där närmsta garderoben slutar idag)?

Ska ny garderobslösning/klädkammare ersätta hatthylla och skoförvaring helt eller vill du ha kvar sånt?
Någon annan möbel, t ex en stol, som ska finnas i hallen?
Hur stor är hallen egentligen?

Tidstypiska detaljer i original, t ex garderober med handtag, kan vara värt pengar när man säljer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.