Beltis skrev:
Hus med friskrivningskausul där endast badrum är ojordat känns som en vinstlott. Kan bli mycket värre.
Ja rent ekonomiskt får man kanske se det som en vinstlott. Men hade den saknade jorden orsakat en olycka, så vet jag inte om någon kan se affären som en vinstlott. Att få ström genom kroppen i ett badrum, där man dels kan vara blöt, vilket ger stor kontaktyta för strömmen, dels kan huden vara mättad av vatten., vilket sänker hudens motstånd. Då kan man lätt få en strömgenomgång med 10 - 100 ggr högre ström, än motsvarande strömgenomgång vid en olycka i ett torrt rum.
 
  • Gilla
Linderödsåsen
  • Laddar…
hempularen skrev:
Ja rent ekonomiskt får man kanske se det som en vinstlott. Men hade den saknade jorden orsakat en olycka, så vet jag inte om någon kan se affären som en vinstlott. Att få ström genom kroppen i ett badrum, där man dels kan vara blöt, vilket ger stor kontaktyta för strömmen, dels kan huden vara mättad av vatten., vilket sänker hudens motstånd. Då kan man lätt få en strömgenomgång med 10 - 100 ggr högre ström, än motsvarande strömgenomgång vid en olycka i ett torrt rum.
Det fanns jordfelsbrytare i huset....
 
Om jfb är hempulad av samme person som inte dragit jord till badrummet, så skulle jag inte lita överdrivet på att den fungerar.
 
  • Gilla
Linderödsåsen och 1 till
  • Laddar…
Då får köparen lämpligen göra en elbesiktning för de pengar som köparen tjänade på att inte priset gick upp. Om dom har tur är allt frid och fröjd och dom har tjänat en hacka på sin friskrivningsklausul. Om det är mycket fel kanske det var en dålig affär men det är lite av spelet när man ska vara smart och frångå normala regler i tron att man ska tjäna pengar.

Köpt är köpt och specielt när man försöker agera "hästhandlare"och ska vara smartare än sina konkurerande köpare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.