Hej Vill bygga ett ganska stort stenhus. Skulle helst se att det gick med ett modulsystem om det är möjlig, så det går fort.
Vilken leverantör levererar kvalitetshus till ett bra pris? Vill inte ha kartongkänsla-material utan grejer som håller, även för mina barn och deras tid i huset efter oss.
 
Schurer75 skrev:
Hej Vill bygga ett ganska stort stenhus. Skulle helst se att det gick med ett modulsystem om det är möjlig, så det går fort.
Vilken leverantör levererar kvalitetshus till ett bra pris? Vill inte ha kartongkänsla-material utan grejer som håller, även för mina barn och deras tid i huset efter oss.
Jag bygger själv stenhus just nu. I ditt område skulle jag välja Huscompagniet, via deras Göteborgskontor. Vad jag kan se erbjuder de mest och bäst just nu gällande nyckelfärdigt där du själv påverkar ritningarna i det oändliga.

Annars får du göra som jag och många andra. Finna en lokal hantverkare som bygger i block. Det tar bara någon vecka att mura upp jämfört med färdiga stensektioner. Finjas nya system "Exakt" exempelvis.
 
Huscompagniet har väl inte fått lysande omdömen här på forumet.

Jag vill minnas att det finns flertalet trådar på forumet om detta, och att byggahus tillochmed har en lista på tillverkare.

Sök och du skola finna =)
 
13th Marine skrev:
Huscompagniet har väl inte fått lysande omdömen här på forumet.

Jag vill minnas att det finns flertalet trådar på forumet om detta, och att byggahus tillochmed har en lista på tillverkare.

Sök och du skola finna =)
Men det var ju när de var nya. Det är historia. De levererar 20 hus om året till väldigt kräsna köpare nere i Malmöregionen. Det finns inget att läsa från de sist levererade 50 husen. Det kommer nog mest ned till smaksak om man tycker att slutprodukten är trivsam/snygg etc. Huscompagniet levererar bara stenhus med tegelfasad vilket begräsar deras kundkrets i Sverige.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.