Hej,

Vi bor i ett 1½ plans villa och har idag 3st optiska brandvarnare genom larmleverantören.
Resten av rummen/utrymmen tänkte jag komplettera med "vanliga" brandvarnare.
Frågan är vad man ska välja som framförallt(!) bevisat fungerar bra, är seriekopplade och om de ser bra ut/diskreta, så är det ett plus.

Kikade på Nexa mini, men dessa fick inte några bra betyg i testerna (samma som Anticimex kränger)

Tips på andra testade brandvarnare som fungerar bra för det de är till för?
Hur är Fibaro's rökdetektorer? (har ett befintligt z-wave nät). Finns det några reviews/jämförelse mot vanliga brandvarnare som visar hur den står sig mot de?

Tack på förhand
 
Det är alltid tråkigt att inte få ett svar. Vad som är bäst kan jag inte svara på. Jag bor i ett hus med 4 plan. källare med betongvalv, två bostadsplan och vind där det finns ett rum. Vi valde optiska seriekopplade brandvarnare från Clas Olsson, vi har en i tvättstugan, två på varje bostadsplan och två på vinden. Seriekopplingen fungerar utmärkt. Vi har testat dem ofrivilligt ett par gånger, det går inte att missa oavsett var man är i huset. De två nackdelarna är att jag tycker att man får byta batteri lite ofta och de har ingen direktkoppling någonstans. Men den kopplingen var dyr när man tittade å andra system.
 
  • Gilla
sharif
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.