harry73
KnockOnWood skrev:
Jag förstår inte ett skvatt!
Vad är "tåls"?

..
Jag hatar autokorrekt på min Samsung :(
Men har man tur och odlar bonden raps skulle det vara :D
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
harry73 skrev:
Jag hatar autokorrekt på min Samsung :(
Men har man tur och odlar bonden raps skulle det vara :D
odlar vinden tåls skall alltså vara odlar bonden raps?
Hur kunde den missa att ändra odlar till t. ex. vinglar?

Stäng av den där sunkiga "autokorrekten" då, först som sist!
Ni stavar ju för tusan bättre själva än de där satans telephånerna :)
 
  • Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
Börjat riva lite i sovrummet som ska ändras.

Inom kort ska jag bila i betongplattan i pannrummet där det står en bergvärmepump. Hur känslig är värmepumpen mot ev damm å skit som blir när man bilar och slipar? Någon som har koll?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Det brukar jämna ut sig, någon annan sätter säkert in kläder i tvättmaskinen som har fläckar som inte matchar hennes sysslor. ;)
Nu fick jag en sådan där dejavu-upplevelse, känns som om jag upplevt den kommentaren förut :D
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Kapar och skruvat lite under dagen :)

HxBxD 400x2440x600mm

Sen ska det till en ram fram med vitt högtalartyg plus att bänken ska bli vit.
Makita cirkelsåg på en skenskena ansluten till en dammsugarslang i ett snickarverkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppkapade trästycken i olika storlekar på en arbetsbänk i en välorganiserad verkstad, redo för vidare byggnation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Obehandlad träbänk under konstruktion med verktyg ovanpå i ett hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träbänk under konstruktion med inbyggda högtalare och en skruvtving fastsatt på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Obyggd långsmal träbänk pågående projekt i ett vardagsrum, verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
Skar till lite linoleummatta till garderoben i mörkret igår.

Utskuren bit av linoleummatta på trägolv bredvid måttband och skärverktyg i ett halvmörkt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Slänger ut en efterlysning här med. Är det någon som har en rulle eller kan kolla på sitt lokala Rusta om denna finns kvar. Frugan köpte alla rullar i Halmstad men det saknas såklart en rulle för att få ihop det. Belöning utlovas :)

Blommig tapet med rosa och blå blommor mot en turkos bakgrund monterad på vägg ovanför vit sockel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ramnemark skrev:
Slänger ut en efterlysning här med. Är det någon som har en rulle eller kan kolla på sitt lokala Rusta om denna finns kvar. Frugan köpte alla rullar i Halmstad men det saknas såklart en rulle för att få ihop det. Belöning utlovas :)

[bild]
Går det inte att kolla lagersaldo i andra butiker?
 
Efter typ 10år har vi uppgraderat oss från HD-ready 42" till 4K 55". Hämtade ut den och hängde upp den på lunchen. Test ikväll 😃📺

Nytt 55-tums 4K-TV upphängt på vägg i vardagsrum med synliga kablar och ljudsystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kablarna ska fixas ikväll 😃
 
  • Gilla
Carreyfan och 4 till
  • Laddar…
harry73
Ramnemark skrev:
Slänger ut en efterlysning här med. Är det någon som har en rulle eller kan kolla på sitt lokala Rusta om denna finns kvar. Frugan köpte alla rullar i Halmstad men det saknas såklart en rulle för att få ihop det. Belöning utlovas :)
Jag kan hämta i Lund eller Malmö om du vet att den finns. Jag tycker för övrigt att det inte är helt lätt att hitta rätt tapet på deras hemsida. Har du namn eller produkt?
 
iSnobben skrev:
Går det inte att kolla lagersaldo i andra butiker?
Tydligen inte. Och deras kundservice kunde inte ta reda på det heller. Frugan skulle köra inom alla rusta mellan Halmstad och Göteborg, vi får se om hon får napp :)
 
Ramnemark skrev:
Slänger ut en efterlysning här med. Är det någon som har en rulle eller kan kolla på sitt lokala Rusta om denna finns kvar. Frugan köpte alla rullar i Halmstad men det saknas såklart en rulle för att få ihop det. Belöning utlovas :)
Har ni kollat på Stenalyckan?
Jag åker förbi där i kväll.
 
KnockOnWood skrev:
Har ni kollat på Stenalyckan?
Jag åker förbi där i kväll.
Ja dem är slut i Halmstad. Jag vet inte om det är någon utförsäljning för den finns inte med på deras hemsida så det går inte att kolla lagersaldo. Jag återkommer om hon inte får tag i den på någon av de 6 butikerna mellan Hstd-Gbg
 
750kr för en rulle blommig tapet, någon?




EDIT. Ok, detta var något man gjorde för att vara snäll, inte för att tjäna pengar. Jag kan kanske se hur det ser ut i Kungenskurva, eller ännu hellre, om du ringer dit och kollar.
 
  • Gilla
Bob_the_builder
  • Laddar…
Hon fick tag i visningsexemplaret i en butik, tyvärr bara 2,9m när hon kollade alla de sex butikerna. Den fanns tydligen i Nässjö, Västervik, Botkyrka, Norrtälje, Chalottenberg, listan var längre men personalen orkade inte gå igenom alla :/

Den heter Aria Pelargon iallafall :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.