O
Om man ser hur färgen har släppt på luckorna i köket så lär det inte bara ha varit lite kallt på vintern... Det känns snarare som det regnat in liiite på vintern.... :)
 
  • Gilla
Destrier
  • Laddar…
Sjukt. Jag har bott på 87:an för ett gäng år sedan men aldrig lagt märke till den kåken.
 
O
fac skrev:
[länk]

Taxeringsår: 2015
Byggnadsvärde: 1 127 000 kr
Markvärde: 1 110 000 kr
Värdeår: 1929
Totalt taxeringsvärde: 2 237 000 kr

Känns som om huset är lite väl högt värderat?
En snabb blick på Booli så har några villor sålts för runt 4000000:-
Dessa lär väl vara Lyxhus jämfört med detta ruckel f´låt hus...:p

Någon såldes för 3000000:- De flesta såldes under förra året...
Så jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om prissättningen. Med tanke på de bilder vi fått se, så känns det som att huset troligtvis inte är värt att rädda. Med tanke på de så känns det som en väldigt optimistisk mäklare.:D
tja... Det lär vara svårt att få något som dolda fel.... Kanske snarare dolda rätt :p Men någon besiktning behövs inte göras...
 
Mikael_L
Om man kikar lite noga på t.ex. köksbilden så syns det ju rätt tydligt hur det runnit vatten på luckorna, och kraftiga fuktfläckar på taklister.
Detta på nedervåningen.
Så nog har det här huset blivit utsatt för rejält med fukt.
Gissningsvis är det massivt med mögel och röta i många väggar och bjälklag.
Klicka på bilden för att förstora.
Köksluckor med vattenskador och taklister med fuktfläckar, mögelskador på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anhyan och 1 till
  • Laddar…
Taket ser ju väldigt fint ut på första bilden så det kan inte ha läckt så mycket och med dom skadorna måste det varit mycket fuktigt i huset....skulle kunna vara sönderfrysta vattenledningar som stått och sprutat in vatten i huset och dess bjälklag under lång tid innan man upptäckte det hela.

Enbart dålig ventilation som mäklaren skriver tror jag inte på.
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Köket har ju dessutom varit så blött att mattan släppt och krullat ihop sig. Badrum ovanför köket som sprungit läck? Eller elementrör?

Någon som bor i närheten som känner för att gå på visning? Halvmask rekommenderas.
 
  • Gilla
matsgran
  • Laddar…
O
PatrikJo skrev:
Köket har ju dessutom varit så blött att mattan släppt och krullat ihop sig. Badrum ovanför köket som sprungit läck? Eller elementrör?

Någon som bor i närheten som känner för att gå på visning? Halvmask rekommenderas.
halvmask? vill du ta död på våra stackars forummedlemmar :p Det krävs väl helmask och engångsoverall.... :D

Jag tänkte på det samma med köket... De står dessutom en grovdammsugare som man skymtar i hörnet till vänster...
 
Mikael_L
Jag undrar verkligen varför det står i annonsen:
"Huset har omfattande mögelskador - troligen pga att huset ej värmts upp tillräckligt under kalla perioder."

Tror han verkligen det själv?
Har denne mäklare aldrig förmedlat ett fritidshus som brukar stå kallställt på vintrarna.

Jag blir sååå less fastighetsmäklare ibland ... :|
 
  • Gilla
Grothras och 1 till
  • Laddar…
Är det inte en luftavfuktare som ligger i köksvasken:p Man verkar ha tagit krafttag för att åtgärda problemet(y)
Gammalt kök med mögelskadade skåp och en omkullvält avfuktare i vasken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lewdis
  • Laddar…
Jag tycker mäklaren borde ha skrivit nått i stil med: drömprojekt för den händige:D
 
  • Gilla
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
Hus med potential heter det på mäklarspråk.
 
  • Gilla
MagicFingers och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Renoveringspärla.
 
  • Gilla
Enolf och 2 till
  • Laddar…
Chans att få sätta sin egen prägel. :)
 
  • Gilla
Ramnemark och 4 till
  • Laddar…
Glöm inte "oslipad diamant" :p
 
  • Gilla
Enolf och 4 till
  • Laddar…
Som gammal Göteborgare skäms jag!

Mest över mäklaren naturligtvis, men också hur vi nonchalerar vår egendom, dödsbo eller inte.
Det är ju ett bra område, nära stan, lite lantligt, och nära till hamnen i Björlanda Kile.
Hur kan man låta det förfalla så in i h-vete?
Fastigheten är ju värd högst markvärde minus rivningskostnad nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.