Status
Tråden går ej att kommentera.
Vi ska byta strömbrytarna här hemma men behövde spackla runt en. Kan vi lämna det såhär tills imorgon, med elen på?

Elen på med nyligen spacklat område kring omonterad strömbrytare i vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tommib
Nej. Isolera med eltejp åtminstone. Eller en sockerbit. Eller vad som helst. Om det inte går, stäng av elen till den gruppen.

Bor du i närheten av älvsjö kan du komma hit och hämta två ubåtar att isolera med...
 
  • Gilla
osiris
  • Laddar…
Mikael_L
Nja, är det folk i huset lämnar jag inte sådär med strömmen på ens om jag bara ska ut och hämta något i bilen.

Det är bara att tänka på hur man skulle försöka förklara sig ifall att någon dog, för att inse det dumma i sådan chansning.
 
Inte ens när jag är ensam hemma skulle jag lämna det så utan uppsikt. Lite eltejp skulle räcka, helst en ubåt, wago eller något annat. Kanske har du en klassisk sockerbit hemma?
 
Ledare med ström ska aldrig lämnas så där. Ett misstag kan vara dödligt om du har riktig otur. Ubåt är bäst. Eltejp tycker jag är ok ett kort tag om det inte finns barn i närheten.
 
Jag röstar för att ledare på det där sättet aldrig lämnas synliga. Någonsin.

Ser ut som ett 60-tals hus :p Svart och grått.
 
Säg att du skojar...
 
  • Gilla
TommySjoberg
  • Laddar…
På ett gitarrforum jag hänger på brukar vi nominera årets tråd. Jag skulle vilja införa samma tradition här och nominerar redan nu i september denna tråd!
 
Nåja, jag tror nog att budskapet har gått fram med råge. Skulle han inte acceptera svaren eller försvara sitt agerande så är det kanske läge för en nominering.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
tommib
Kan ju tillägga att jag inte lämnar ledare sådär någonsin. Ever.
Strömmen slås av. Ledarna kopplas bort en och en och isoleras med wago 221 eller ubåt om jag inte omedelbart ska koppla in dem i något nytt. Att slå på strömmen med en oisolerad ände någonstans är totalt uteslutet.
Det finns inga ursäkter!


// Stolt hempulare
 
  • Gilla
osiris
  • Laddar…
Yolo
 
  • Gilla
Solari och 2 till
  • Laddar…
O
Det allra minsta man kan göra är att åtminstone klippa kablarna så att inte kardelerna syns....
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Odjuret skrev:
Det allra minsta man kan göra är att åtminstone klippa kablarna så att inte kardelerna syns....
Kan man göra det med elen påslagen?







:D

(Svaret är nej om någon tog frågan på allvar)
 
Jag skulle inte ens ha tagit bort brytaren utan låtit den hänga i trådarna, spackla kan man gör runt iaf.

Protte
 
tommib
Precis. Man kan lägga in den i en fryspåse också så slipper man få spackelkludd på den. En fryspåse isolerar också lite, även om man naturligtvis inte ska lita på den...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.