Jag håller på att byta ut all el i mitt hus mot knx och behöver en normkapsling jag kan växa i. Jag var ganska inne på hager fw, men nu när jag sitter med fingret på köpknappen börjar jag få lite kalla fötter.

Finns det något uppenbart bättre alternativ?

Har jag uppfattat det rätt om jag tror att man kan montera annat än rena normapparater i ett fw? Och om man kan det, monterar man dem då på hagers mediafält och varför skiljer det sig då till utseendet från montageplattan i hagers mediaskåp (som ju är perforerad)? Jag tänker mig till exempel att kunna förpassa en del ledjollys hit för att få dem ur vägen.
 
När jag tittar lite närmare ser jag att även fws mediaplåtar är perforerade men hålen ser helt annorlunda ut, åtminstone på bilderna.
 
K
Hagers FW är trevliga! Har själv ett FWB73 på ovanvåningen och skulle behöva en dito till nedre plan, kanske en 72 då det är mindre gateways och ingen strömförsörjning etc. Men stalltipset är att ta en större central än du tror att du behöver!

Jag hittar bara mediafältet, kan du länka den andra plåten på Hagers hemsida?

Det finns ju möjlighet att DIN montera jollys, finns även andra fabrikat med DIN-monterade drivers, EldoLED bl.a har jag för mig bl.a.
 
KjellTimell skrev:
Hagers FW är trevliga! Har själv ett FWB73 på ovanvåningen och skulle behöva en dito till nedre plan, kanske en 72 då det är mindre gateways och ingen strömförsörjning etc. Men stalltipset är att ta en större central än du tror att du behöver!

Jag hittar bara mediafältet, kan du länka den andra plåten på Hagers hemsida?
Se till exempel gamma. Gles plåt, stora hål. http://www.hager.se/produkter/elcen...ntraler/gamma-mediacentral/gd218smb/48806.htm

Hager FW beställt. Helt i enlighet med principen om att köpa större än man tror sig behöva fick det bli ett FW 252
 
Elcentral med öppen dörr och synliga säkringar på en vägg, med kablar ledande till enheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K
Stiligt! Har fått hem min FWB72 som skall upp på nedervåningen, inväntar dock beslut från Vattenfall om dom godkänner min avvikelse för ny servisledning eller inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.