Jag har anslutit en magnetkontakt till en PK5500 keypad vilket den vad jag förstår "by default" är konfigurerad för (kan ändras så att det blir en utgång man kan styra i stället) men vilket zon nummer får denna kontakt och hur sätter jag dess egenskaper etc? :x

Bruksanvisningen för PK5500 är väldigt utförlig med andra saker (programmera lablar etc) men om just detta hittar jag inget...
 
jag har för mig att man måste programera vilken zon den ska ta. Hr satt upp det en gång i tiden men det är hu nackdelen med bra larm. Det funkar ju bara sen år efter år så man hinner ju glömma hur det var man gjorde .....
 
  • Gilla
Amatörsnickaren
  • Laddar…
Får ge mig på bruksanvisningen igen i helgen någonstans måste det ju rimligen stå...
 
Det är som vanligt med dsc en liten procedur ;)
*8 kod 000 för att komma in i KS programmering
Undersekvens 77 släck option 3 dvs det ska inte stå ngn trea där.

Klart men ändå inte... nu ska vi in i undersekvens 20 i centralprogrammeringen.

Från grundläge är det *8 kod 020 och där väljer du zonnummer för alla dina 8 KS.

Gå in i sekvens 001 och stega till de zoner du potentiellt angett. Ge de ngn passande funktion tex 03 direktlarmad. Aktivera zonen under områdesprogrammering sekvens 202 och framåt.

Dubbelbalansera din mk. Koppla in mellan BK och z/pgm

Klart. /Michael från hotellbadkaret

PS: jag brukar ge zonen sista möjliga zonnummer tex för dig så är det zon32 för att slippa problem om man adderar ett utökningskort tex.
 
  • Gilla
Amatörsnickaren
  • Laddar…
Fungerade finfint - kan komplettera med att den första trådade keypad man lägger till automatiskt verkar hamna i partition 1 och slot 8 så det var det var till position 8 man fick stega fram för att ange zon nummret (t.ex. 32 som du föreslog).

När det gäller terminering är det värt att notera för den som håller på och drar trådat med DSC Power Series att det bara är för de första 8 zonerna (de som är "inbyggda" i panelen från början) som man individuellt kan ange vilken typ av terminering de skall använda så om man av någon anledning (t.ex. existerande dragning man inte vill ändra på) vill ha avvikande terminering på några zoner så måste dessa kopplas in bland dessa och de övriga (som alla måste följa "defaulttermineringen" man valt) ligga på expansionskort. Jag hade en del existerande dragningar som var enkelterminerade men valde att komplettera dessa med en resistor till för att få allt så enkelt att felsöka som möjligt och då det var mer praktiskt att koppla dem till extensionskortet än till panelen).
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.