Ska bara användas här på huset, 2-delad, 6-7meter brukslängd, ingen teleskopstege, alla stegar kan transporteras så det är ingen parameter, får gärna vara lätt men det är viktigare att den inte flexar som nuvarande stege. Bred är bra, har inget behov av en smal stege.
 
Wibe eller Skeppshults utskjutsstegar är ju bra stegar.
 
MathiasS skrev:
Ska bara användas här på huset, 2-delad, 6-7meter brukslängd, ingen teleskopstege, alla stegar kan transporteras så det är ingen parameter, får gärna vara lätt men det är viktigare att den inte flexar som nuvarande stege. Bred är bra, har inget behov av en smal stege.
Jag gjorde en tråd i våras där jag bad om tips med liknande krav. Fick många dyra men säkert bra tips. Själv köpte jag en 6,8 m Skeppshultstege på byggmax med stegbreddare. Har målat om en tvåplansvilla från den i sommar. Mycket mycket nöjd och jag är höjdrädd. Enda nackdelen är spärren för att skjuta ut/in den som dels är jättetrög och dels består av en tunn plåtbit som är oskön att trycka hårt på. Stegen är manövrerbar och enligt mig stabil.
 
Fördelen med wiben som jag länkade ovan är dels att den låses i rotation av tre kolvar på en platta, jättestabil. Samt att man låser utdraget med fjäderbelastade plastkolvar som är jättelätta att dra ut.
 
Ååh jag gillar verkligen Bygga hus forumet! Tack för alla bra svar!


MathiasS skrev:
Tack för tipsen. Jsg fortsätter i denna tråd för att inte störa för mycket i denna.

[länk]
Mathias det gör inget att du stör :D men du får kanske bättre svar i egen tråd.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.