sharif skrev:
Blev BD:en på Siba. Håller den i ett par år så är jag nöjd.
Har åkt på en redig mansförkylning så jag har inte ens orkat packa upp den, men ska testas i slutet på veckan. Återkommer till det!

Tack alla som deltagit i tråden

//s
(y)
 
sharif skrev:
Blev BD:en på Siba. Håller den i ett par år så är jag nöjd.
Har åkt på en redig mansförkylning så jag har inte ens orkat packa upp den, men ska testas i slutet på veckan. Återkommer till det!

Tack alla som deltagit i tråden

//s
Beklagar förkylningen men grattis till högtryckstvätten!
Testa roterande munstycket på mossa och smuts, helt fantastiskt effektivt :)
Lycka till!
 
Tack :)

Några troligtvis dumma frågor
.....mossa och smuts generellt plattorna/stenarna,då gäller alltså det roterande munstycket?
Hur är det med t ex ogräs som växer mellan plattorna? Kör man det "vanliga" munstycket då? Hur blir det i fogarna då? Blåser den bort all sand/fogmassa också? (skulle vara lite drygt och behöva lägga på nytt efter varje tvätt :D) Tips på detta? (kör på halva effekten/trycket eller ngt liknande?)

Det är inget nylagt, så det som finns i fogarna har många år på nacken.

Tack på förhand!
 
Jag brukade vara väldigt försiktig med sanden mellan plattorna; precis som du skriver vill man ogärna komplettera med ny sand. Jag körde med stråle bara på plattorna och sprutade i ättika i mellanrummen när det var vått (inte den svaga trädgårdsättikan). (Har numera bara grusade gångar men hade stora plattpartier i förra trädgården.)
 
Jag har ingen plattsättning att tvätta så det där med fogar vet jag inget om men generellt för att tvätta sten och betong så är det roterande som gäller.
Vanliga munstycket ger inte tillräcklig kraft för sådan tvättning är min erfarenhet.
Ska du blåsa bort ogräs emellan så kommer allt löst att försvinna inklusive sand.
Det bästa mot ogräset om du vill ha sanden kvar är att spraya med Roundup på gräset/ogräset.
Lycka till!
 
Redigerat:
sharif skrev:
Hur är det med t ex ogräs som växer mellan plattorna?
Eldkastare?
 
Jag har enKärcher HD 6/13c : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=245683 som köptes med kraftig rabatt när det var Kärcherdagar hos swedol. Den har varit väldigt bra, bland de saker jag uppskattar är den långa slangen på 15meter med upprullare och att alla delar är i metall. Kan bara instämma i vikten av bra flöde. Den ger bara 130bar men 560l vilket smiskar alla småhögtryck som är uppskrämda i 150bar med lågt flöde.

Enda nackdelen är vikten på 30kg men det kompenseras av att jag hoppas slippa köpa nytt på väldigt länge

Det finns adaptrar att köpa mellan kärcher proffs/kärcher konsument/nilfisk/biltema och antagligen mellan de flesta andra märken så att du kan få ihop de delar du vill.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
N NoiseMaker skrev:
Eldkastare?
Ättika!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.