Jag undrar om det är någon som vet vad hornbach har för pris på flytspackel? Jag har 7 mil dit och dom svarar inte i telefon. Behöver 35 säckar 25kgs.
 
Kakelplattan.se tar 149:- för 25kgs kiilto men vill veta om det går att få tag i billigare på annat ställe. Så vet ni något annat ställe så hojta till.
 
Tror att Hornbach tar 129kr per säck men det är deras eget märke och det var nog ett år sedan jag köpte. Bauhaus har ju sin fiber för 119kr /20kg.
149kr för Kiilto är bra pris!
 
Ok. Jag ska snacka med om på kakelplattan och se om man kan få ner priset lite.
 
Ring någon annan Hornbach annars, i både Botkyrka och Sundbyberg brukar de svara i telefon. De kan även kolla om det finns i andra varuhus men deras eget flytspackel är lagervara i alla varuhus skulle jag tro...
 
Ok..ska prova det då. I Malmö svarar dom aldrig.
 
När jag tänker på det så köpte jag nog en hel pall då och fick bättre pris... Skulle då gissa att Horbach ligger runt 140-150 kr för 25 kg eftersom man brukar få 10-15% rabatt för helpall hos dem...
 
Jag ska ringa dom imorgon så får vi se.
 
Har du testat att förhandla med någon lokal bygghandlare? Jag har blivit positivt överraskad av förhandlingsviljan hos ett av de lokala byggvaruhusen. Det kanske är värt något att slippa köra 2x7 mil också.
 
Jag har precis byggt ett helt garage och fått jättebra priser på alla grejer från woody men jag var inne igår och kollade vad min säljare kunde gå ner till: 173 :-. Jag brukar ha ca 40-45 % avslag på priserna där men det var tyvärr tvärstopp på 173:-. ( listpris 229:)
 
Nu är det rätt många år sedan, men jag köpte ca. ett ton från kakelplattan. Då var de klart billigast, även när man räknade med fraktkostnaden.
 
Betalade 129kr/25kg på hornbach förra veckan. Köpte bara 4säckar så det var ord.pris.
Finja golvavjämning 200 grov hette den.
 
Har snackat med flera hornbach affärer idag och det billigaste är 120 kr säcken mapei megaplan 20 kg. Kakelplattan.se blev för dyrt för bara frakten var drygt 1000 plus moms.
 
Är det någon som provat spacklet från Billigare byggvaror. Ligger i Ystad så det går ju också hämta för min del men det är frågan om det är något att ha. Jag ska ha det i garaget så det är inte något special flytspackel jag letar efter. Dom tar 120 kr 25kgs.
 
Var landade det tillslut? Jag är i precis samma sits, tänkte jämna av ett garagegolv :) Började undersöka industrispackel för att kanske slippa måla golvet (med epoxylack blir det snorhalt) men det drar iväg till en bit över 300kr säcken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.